Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Wheelspin Models Reviews

4.9 Rating 6,110 Reviews
98 %
of reviewers recommend Wheelspin Models
Read Wheelspin Models Reviews

About Wheelspin Models:

Europe's largest model and hobby retailer.

Visit Website

Phone:

01543577278

Location:

Unit 9 The Cedars Business Park,
Avon Road,
Cannock
Staffordshire
WS11 1QJ

Write Your review

“Bought an elceram esc. Had issues on the first outing. Asked shop about help to resolve issues. Still waiting several days later for a response. Not a word, Not the best !!”
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Hi Richmond, We're sorry for the delay in getting back to you, and sorry the ESC gave you trouble on its first outing. That's frustrating, especially when you're waiting to hear back. We have been trying to reach you, but we can't find an order for this ESC under your details, and when we tried your phone number, it didn't ring out. Could you get in touch with us on 01543 577278 or through https://wheelspinmodels.co.uk/p/contact-1/ when you get a chance? Once we've matched up your order, we can get this sorted for you quickly. /Rich
Posted 2 weeks ago
“Items are ok. Replacing faulty goods not so much. I think it would be a good idea to post prices that include postage as well. It’s more upfront and people like us, well me anyway prefer clarity.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
“Ordered some lipo batteries on line, had them in stock, so made a trip to pick them up. Great service, friendly staff. Will go again. Had some great stuff/ cars and trucks on display. WELL DONE GUY'S.”
Helpful Report
Posted 2 months ago
“Great service from online order to delivery In house repairs not so impressed after having my sons nitro car looked at for steering issue they changed a plastic bracket and x 1 screw took litrealy 5mins at a cost of £80 thought this was bit extreme and weren’t very helpful or advisable from questions I asked -won’t use them again for repairs”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi, I have looked into this for you, but I can't see any information from you to look at. I'm happy to look into this if you can get in contact with me  on simon@wheelspinmodels.co.uk or call me at the store on 01543 577278 /Simon, Store Manager
Posted 3 months ago
“On the whole, I’ve been happy with these guys, but when you have an issue with an order , be aware that communication/ correspondence is very poor and can lead to things taking far too long to get resolved.”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Thanks for taking the time to share that feedback – we're sorry to hear you've had a frustrating experience with our communication on a recent order issue. That's not the standard we aim for, and we'd genuinely like to put things right. If you're happy to get in touch with us directly, we can look into what happened and make sure we sort it properly this time. You can reach our team on 01543 577278 (Mon-Sat, 9am-5pm) or drop us a line via https://wheelspinmodels.co.uk/p/contact-1/ – just let us know your order details and we'll take it from there. We really do value your business and feedback, so thanks again for giving us the chance to make this better. /Rich
Posted 4 months ago
“Appreicate that I was able to recieve a refund for a non-delivered item after a week of Stress. Refunds under these conditions are normal expectations & policy under the Consumer Rights Act 2015. My biggest issue was the lack of communication throughout. It's the seller responsibility to ensure hold ups during delivery are dealt with. This was not the case & the customer ME, had to intervene on a daily basis. While it may not be Wheelpsins fault that DPD are so unreliable, it remains Wheelspins responsibilty to deal with any delivery issues that arise. My purchase was expensive and I reserve the right to be dissapointed with not receiving an item and not being supported by the seller. As a reminder I waisted 3 days waiting at home for this item, with false promises from DPD & had I not cancelled the order. I would be waisting even more time now! - Unacceptable especially without any appologies.”
Helpful Report
Posted 9 months ago
“Used to be #1 now just average. You badly need to review your process and logistics. All the best Dan”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Nice easy to use website, good range of products. If you really want to genuine ideas to improve, I would like to see same day dispatch (up to a cutoff time of course) this latest order although placed quite early in the morning didn't dispatch till the following evening. First class postage would be good (this recent order was 48hour so with the dispatch delay for these couple of bits took 3-4 days) & the Shadow Stock thing, from past experience that can add another two to five days to delivery times, (eg; the Promoto SM handlebars & mud guard set I ordered previously was marked Shadow Stock, but it turned out it was out of stock). I'm not a fan of being chased for reviews. I don't mean this to be disrespectful, I really do like your store & wish I lived closer so I could visit more. But you wanted a review & I have genuinely shopped elsewhere a lot due to the above.”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Hi very pleased with Wheelspin, ordered on Fri, arrived Monday. Can't beat that can you. Knowledgeable staff, good to deal with and their prices are excellent. Definetly use the. for all my needs. Tha you Ben and Staff.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“Website and parts inventory very good, unfortunately let down by slow delivery. I placed an order on Sunday, it's now Thursday (pm) and still awaiting delivery. I remembered I needed an additional part on Monday, ordered from another supplier on Monday morning, and received it Wednesday afternoon. (Paid the same for delivery).”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Neil, Thanks for the feedback. As I hope you know, we do carry a huge amount of stock but are still working on building up our stock on race spares. Looks like you ordered a couple of shadow stock items which delayed dispatch by 1 day (it shipped Tuesday instead of Monday as we'd expect with an order placed Sunday afternoon). Royal Mail then took 3 days instead of their usually "1 or 2", which hampered things a little further. I'm pleased to see it turned up Friday according to the tracking. Hopefully next time we'll see better service from Royal Mail (or you can always choose express delivery - in which case you'd have received next day). I can see you've ordered several times now and it looks like usually Royal Mail deliver a standard package to you within 48 hours, let's hope they get back to that standard for you :-) Happy RCing! Ben Wheelspin Models
Posted 1 year ago
“Stock levels are not good enough.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“Supreme Asset was incredible in helping me reclaim my $203,000 investment from a scam platform. Their professionalism and expertise were evident throughout the process, providing clear guidance and regular updates. They worked tirelessly to ensure a successful recovery, and I couldn’t be more grateful for their help. I highly recommend them to anyone facing a similar situation. Contact them at 📧 𝐄𝐦𝐚𝐢𝐥: 𝐬𝐮𝐩𝐫𝐞𝐦𝐞𝐚𝐬𝐬𝐞𝐭𝟕@𝐠𝐦𝐚𝐢𝐥.𝐜𝐨𝐦 𝐨𝐫 📲 𝐖𝐡𝐚𝐭𝐬𝐀𝐩𝐩: +𝟒𝟒 𝟕𝟑-𝟖𝟖-𝟔𝟗-𝟕𝟗-𝟓𝟖 𝐟𝐨𝐫 𝐫𝐞𝐥𝐢𝐚𝐛𝐥𝐞 𝐚𝐧𝐝 𝐞𝐟𝐟𝐞𝐜𝐭𝐢𝐯𝐞 𝐚𝐬𝐬𝐢𝐬𝐭𝐚𝐧𝐜𝐞.””
Helpful Report
Posted 1 year ago
“After two months of investing, I decided to make my first withdrawal, but my account with over $160,000 was suddenly locked. I was told to contact customer service, but they have ignored my requests to withdraw. I talked to some friends about my situation, and they suggested I reach out to sharonrecoveringexperts( @ )_gmail_._com ). They provided assistance and helped me successfully retrieve all my stolen money back. You can also contact her via Whatsapp +44 743 (868)7236”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“Delivery was quick but the kit had its security tags cut so not as happy as I should have been as I was keeping it sealed as I'm a collector”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“I hope it’s good , it’s a chrimbo prez. Service good Delivery good If it’s liked , I might get another 👍🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“I have no problems with Wheelspinmodels at all. However, the postage which was taken care of by Royal Mail. Was not very good at all. Royal mail said that my order would be delivered on Monday. I stayed in all day Monday it didn’t arrive. I tried to track it, but they said unable to connect to the server numerous times. I waited Tuesday still no show and and unable to track on the Royal mail app finally it came Wednesday and even though I was prepared to Wait a reasonable time, l feel that’s the tracking is a waste of time and waiting a week was not very good. Thank you, Steve.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Placed a small order which was delivered exactly as expected. The reason for 3 stars is the persistent pestering for a review! So annoying.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Wheelspin are great themselves, but still can't give them 5 stars due to using ups courier service which is an absolute joke of an company”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“I have lost count of the 5* reviews I have given f Wheelspin because of their fantastic service and Customer support. However, I am downgrading this to a 3* review because of one “far from perfect” experience. I ordered an expensive (ish) plane and was sent a different cheaper plane in error. When I informed Wheelspin I was told they would not send my correct plane until they had received back the incorrect one that they had sent me. I appealed since I had spent over £1500 with them that month alone. So I had to relabel the box then find and drive to a DPD Return centre myself - and not even the slightest thank you, let alone compensation for my time and car usage etc.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
“Hadn’t ordered for a few years. I’m pleased to say I got the same high quality service that I always had. Great business to deal with.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Wheelspin Models is rated 4.9 based on 6,110 reviews