Insurance Revolution Reviews

4.13 Rating 138 Reviews
80 %
of reviewers recommend Insurance Revolution
Merchant Metrics
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Insurance Revolution Reviews
Never returned my call. Did not take any notice of my question.
Posted 8 months ago
Hi Jane, we apologise your call was not returned. If you have a query, you could email customerservice@insurancerevolution.co.uk or call us again on 0330 808 1500. Thanks.
Posted 8 months ago
Good service also very good& cheep prices for Food delivery car insurance
Posted 1 year ago
Hi Akhtar, thanks for the kind words.
Posted 1 year ago
Constantly send mail and text threatening to cancel my insurance
Now they want extra as other insurance rip off merchants have different levels of max no claims
My old company were given 11 years no claims. After one year with them they issued 5 years as maximum they issue. I have my new insurer and you state its only five years I get but no one mentions the 11 years I have already
They make me sick
Wish I never done my insurance through them
Going to highlight the shoddy service I have recieved
Posted 1 year ago
Hi Douglas, thanks for taking the time to review us. We have an automated schedule asking clients to send in proofs of items your insurers require i.e. driving licences and proof of no claims. We apologise if you find this threatening however we are obligated to explain that if you do not send the documents we require, then your policy will be cancelled as per the terms and conditions set by the insurers and ourselves.
As you mentioned in your review, we are not responsible for your no claims entitlement going from 11 years to 5. We are therefore unable to do anything about this. If you told our agents you had 11 years, then this is what your insurance price will be rated on.
Posted 1 year ago
Rip of merchants tried to con me out of £800 to change address on policy now iv cancelled the insurance they trying to con me of £750 how a buisness like this is allowed to trade is beyond me and shows this country is still full of thieves and crooks
Posted 1 year ago
Hi Lee, we charge a £100 cancellation fee plus loss of commission, in addition to any unpaid debts. It may be that your insurer charges short-term costs rather than pro-rating the cost of your policy. This will all have been explained when you took the policy with us. We hope this helps.
Posted 1 year ago
This is a bad company...i make inssurance for business and after 3 months payment on time plus deposit,send me an email with this inssurance will be canceled...i send all documents plus no claim bonus and still receive every day email with cancelation...we must to make some claims guys for this company..
Posted 1 year ago
Hi Alex, we do not cancel policies without reason. Please see the letter we sent you for further information.

Thanks.
Posted 1 year ago
Took out a motor trade policy with insurance revolution as they were coming up cheaper the worst decision ever!!they kept asking for documents that I already sent them, whenever I call they just say they are just waiting for the insurance to validate it and then just today I've gotten a letter that my policy is been cancel in 7 days for not providing all the documents which I did!!
Posted 1 year ago
Hi Don, whilst you are being validated, we will still be sending you emails however, prior to the third week, we only send 1 message a week to your email and SMS.

If your insurer is informing you that they will cancel you, it will be because either we did not receive all the documents your insurer required, or that they did not match the details we were originally told about. I hope this clarified the situation.
Posted 1 year ago
Hi Don, if you sent all the documents and the they were with the insurer, it could be that the insurer deemed the documents unacceptable. I hope that helps.
Posted 1 year ago
Just had the policy 1 day and I have had countless emails and texts from insurance Revolution demanding I send documents through which I have done. Still getting same demands wish I had read the reviews first. Total waste of time. I'm going to cancel the policy if this continues, had enough.
Posted 1 year ago
Hi Kamran, We inform clients that they are required to send us documents when they first take out a policy with us. We do this via SMS and email, as well as in the sales call to ensure that you are aware. If you send the documents, you will still receive a 'chase' if you have sent us the documents but they are yet to be processed via our validation process or we are still requiring documents.
Posted 1 year ago
Your not getting great reviews are you?? Maybe you need to improve your company policies!!
If you don’t stop sending me text messages by Wednesday I will be demanding a full refund!! And I was, I say WAS!! A happy repeat customer of 4 years!!! What happened to you??? You used to be good!!!
Posted 1 year ago
Hi, as we sent to you on Google, our messages are scheduled and automated off the back of a routine which checks whether your documents have been received. I can see you sent your docs in a timely manner and these have been scanned into the system however, the system has not been updated to show that we have received these documents. Thank you for highlighting this error in the process to us. We are in the process of fixing it now. Sorry for the inconvenience caused.
Posted 1 year ago
worst insurance broker i have come across, does not return phone calls, even close brothers finance lodged a complaint on our behalf still no response from insurance revolution, avoid this company
Posted 1 year ago
Hi Nigel, we have no record of any complaints logged by Close Premium Finance. Please could you contact us on 0330 808 1500 to discuss any complaint you may have with us.
Posted 1 year ago
Wasted time and lots of money sent REQUIRED docs 28 times by email only to keep receiving the same automated requests.

They cancelled my policy and I lost the will to waste anymore time on them.

I have lost £2200 but have learned a valuable lesson.

PLEASE DONT GET SUCKED IN AND DONT FALL FOR THE HARD SELL.

THIS COMPANY NEEDS THE FCA TO STEP IN AND STOP THEN FROM OPERATING.

YOUR ALL RIGHT THIS SHODDY OUTFIT IS A SCAM!!!!!!!!!!
Posted 1 year ago
Hi, all of our automated email explain that if you have already sent the documents, they may still be awaiting validation. Therefore, you do not need to resend the emails to us 28 times. Unfortunately, despite documents being sent to us, sometimes the insurer does not find them acceptable and they enforce cancellation. Without looking into and investigating your policy I cannot say if this was the reason or not. If you wish to speak to one of our agents, please call 0330 808 1500. Thanks.
Posted 1 year ago
Avoid this at all cost !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I had a policy with them while living in Luton, 350 pounds/month for a van and they said it's so expensive because of the area. Soon i moved to Milton Keynes, told them about it and all they did was to reduce my monthly payments with 10 pounds.
I've asked other companies and they gaved me quotations around 180 punds/month.
I've cancelled the policy with this thieves and they refused to give me the deposit back, knowing that I had no claims.
AVOID !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Posted 1 year ago
Hi Andre, the prices you pay are dictated to us by the insurers. Of course, we do charge a new business fee in addition to this to cover the costs of us transacting the business on your behalf. Unfortunately, you have moved to an area that your insurer may charge more for. These costs are defined by the insurer. Each insurer rates each postcode and area differently so the cheapest insurer for your old area, may not be the cheapest insurer for your new area but that is out of our hands. I think there is some confusion with regards to your deposit. We would not be able to refund your deposit as this is the initial payment towards your insurance policy, this deposit is never refundable as it goes to pay the insurer. We hope this helps but if you wish to discuss further, please contact us on 0330 808 1500.
Posted 1 year ago
Do NOT touch this company. They are liars and con merchants. How the fca haven’t investigated them I don’t know. They cancelled our policy with out notice, recieved 3 letters after the event stating the policy would be cancelled in September and dated September 19 (it’s now may 19) after a manager Apologised and promised a refund that would be payed in 5 to 7 days, no money appeared so called back 10 days later, to be told it was being processed that day and would be in my bank account that day, following day rang them to ask why I still hadn’t recieved it and was informed by the accounts department that no refund was due, after a change of heart the same guy said it had been processed and would take a further 3 to 5 days to appear in my account... I’m not holding my breath... I will be taking this matter further with the fca and financial ombudsman.... I’ve given this company 1 star only because there isn’t an option for zero or minus stars!!!
Posted 1 year ago
Hi, thanks for your review. We are unsure why your money was not refunded to you when originally agreed. I have spoken to accounts on your behalf and they have verified that this payment has been made. If you do not receive your money by the close of next week, please can you contact the complaints team on 0330 808 1500 and they will speak to the accounts team for you.
Posted 1 year ago
I will report this company to trading standards. They are scam
Posted 1 year ago
Hi Eddie, we are not a scam and do in fact provide thousands of people insurance that meets their needs.
Posted 1 year ago
My daughter car insurance policy start date 20.04.2019 PAID IN FULL. She sent all dokuments via email 21.04.2019 ( copy car driving licence... DVLA code)
Revolution insurance sent txt to my daughter 7.05.2019 after cooling off period about additional premium 164.53 £ for the reason of insurer Enforced..... Why? becouse when she gave all details over the phone they ask : how long have you got your driving licence? She said 5 years....They didnt ask from what day you have a driving licence. They should but they didnt..... they was waiting and sent text after cooling off period. They said that She has car driving licence 4 years and 11 months and she must pay 164£. or cancel for 500£ becouse she gave false information.
The revolution company rubbing people!!!!!! Shocking customer care.... once they have your money they will treat you with no respect!!!!!!! THIEVES!!!!!!!
Will I receive text about additional payment at any time? Till end of insurane policy? possible..... they have fun.....
Thieves!!!!!!! Thieves!!!!!!!!!!! Thieves!!!!!!!!!!!!!!
avoid!!!!!!!
Posted 1 year ago
Hi Renata, if a client tells us they have had their license for less than 5 years, it is company practice to request the exact test pass date. However, in this instance, as you mentioned, your daughter told us that she has held her license for 5 years and therefore, we would not request the exact date from her. The additional premium is set by the insurer to cover the change in the risk. We do not wait until after the cooling off period, we have to await the information or request for the additional premium from the insurer. As an FCA regulated business we have to adhere to the strict rules of the regulator and therefore do not steal from our customers.
Our cancellation fee is £100 outside of the cooling off period to cover administration costs. If you need to discuss your options further, please call 0330 808 1500.
Posted 1 year ago
Just a joke company do not use them. They told me on the phone my documents was received and everything was good then cancelled my insurance. X2 years in a row I had to go directly to the insurer to get it reinstated
Posted 1 year ago
Hi Adam, thanks for the review. Without looking into your file itself, we want you to understand that sometimes things can and do go wrong, but ultimately, we pride ourselves in taking the necessary steps to put things right. All of our customers are extremely important to us and if we have made a mistake, we would welcome the opportunity to resolve matters. If this is something you would be interested in letting us do, please contact us.
Posted 1 year ago
Avoid avoid avoid!!!!!!!!!
Scam scam scam
Posted 1 year ago
Hi, without further information we are unable to help you with your review. However, we would like to take the opportunity to explain that we do not scam customers but are forced, as brokers, to adhere to the strict rules set by both the insurers and the FCA. If you have an actual complaint, please contact us. The easiest method is via email complaints@insurancerevolution.co.uk
Posted 1 year ago
Horrendous service. Left my job to work for myself so needed courier insurance. Paid over £500 to this company and with a couple of days, without warning, canceled my insurance whilst i was 200 miles away on a job. The have since sacked the guy who dealt with setting up my policy, yet they still won't refund me what's MINE so i can go elsewhere for insurance. I can't work without insurance and because they cancelled it due to THEIR error, I can't get insured elsewhere so can't work until they sort this out. They won't return calls and slam the phone when I finally get through. Absolute cowboys. Only wish I had read all the genuine reviews before starting a policy with the thieves!!!! AVOID AVOID AVOID
Posted 1 year ago
Hi Lee, I believe you logged a complaint with our complaints team which has been fully investigated. Without going into details you should now understand the reason your insurer forced cancellation of your policy and that you have been invited to potentially take another policy out with us. We hope this helps.
Posted 1 year ago
I took a=out a policy with this company and they keep asking me to send various forms of verification of ownership.

I have now sent everything they have asked for twice and they have come back again weeks later to say they haven't received it and they'll cancel my insurance if I don't provide.

Very Very poor communication, plus lost my details twice, this must be against GDPR. They lose your information and then threaten to cancel your insurance..... If you value your time and don't want to waste time sending and resending information and you also want piece of mind that your car is covered then I seriously recommend you DO NOT USE this company... what a crock they are!
Posted 1 year ago
Hi, we are very sorry you feel this way. Unfortunately, many of our insurers require documents for their validation purposes. Internally, our validation operates a 48 hour turn around however when received by our Validation team. Insurers can request new copies of documents at any time during your policy in addition to this as per their terms and conditions. We hoe this clarifies the situation.
Posted 1 year ago
Avoid avoid avoid.. u have been warned

After full payment taken they wont accept your documents even after previous insurance company sent it to insurance revolution direct

I lost over £1400

Full claim currently with FCA for refund
Posted 1 year ago
Hi, we can see that you logged a complaint which was resolved to you satisfaction on the 19th March. However, your review mentions a loss of £1400 which was not part of your original complaint. If this is something that we have missed, please can you contact us at the earliest possible convenience to discuss this matter. Thank you.
Posted 1 year ago
this broker or whatever it is, is more like a scammer. All comments about them which have been posted here are totally true. Lack of communication, lack of knowledge as every time Ive asked them why they have cancelled my insurance when all my documents have been approved they are saying that it is insurer request. After when Ive asked them whats the reason for the insurer to cancel it they said its because i havent put my personal car to the motor trade policy. When i did my qoute have been told several times that i dont have to put a personal ar to the policy and 20 days after they just cancelled the policy. I will be taking them to the court also
Posted 1 year ago
Hi, we believe you logged a complaint with our Complaints team. We hope that the team have been able to handle your complaint. From your review we can see that placing your private vehicle on your motor trade policy may have caused some issues with your insurer, we apologise for the inconvenience caused with this matter.
Posted 1 year ago
Insurance Revolution is rated 4.13 based on 138 reviews