Waggel Reviews

4.7 Rating 1,924 Reviews
93 %
of reviewers recommend Waggel
4.7
Based on 1,924 reviews
Customer Service
Communication Channels
Live Chat, Email
Read Waggel Reviews

About Waggel:

We hate nasty surprises as much as anybody, whether it’s on the carpet when we get home or hidden away in a pet insurance policy. Waggel’s all-inclusive, lifetime pet insurance has been designed to give you everything we think you’ll need and more!

* One comprehensive, lifetime pet insurance policy (we even include dental).
* Designed by pet owners and vets.
* Save thousands over your dog’s lifetime.
* No more hassle, no more hold music, no more hating your insurance company.
* Backed by over 15 years of insurance experience.

Visit Website

Phone:

01299 669955

Email:

hello@waggel.co.uk

Location:

Waggel Limited, WeWork, 131 Finsbury Pavement

Write Your review

Tell us how Waggel made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Appalling really. But I am pleased that Bonnie's account will now be paid for, thank you. I have a query, you mention urinary tract issues will be excluded, why is this? I know her kidney crystals are excluded, I noted this at the start of my policy, but what has this to do with her urinary tract? Denise and Bonnie Young
Helpful Report
Hi Denise, I am happy to hear that your claim has been accepted, and the money will reach your account within 3 working days. The exclusion has been placed as Bonnie is noted to have experienced crystals in her urine prior to your policy with Waggel. This being said, we still encourage you to submit all claims and each will be assessed on a case by case basis. If you have any further questions, please do not hesitate to contact us. Kind regards, Mareia
Very positive and reassuring. Prompt and efficient communication when required and very personable people at the other end. Everything is easy to do on-line without having to wait in lengthy telephone queues. Thank you
Helpful Report
Complicated
Helpful Report
Hi Glenys, Here at Waggel we welcome all feedback, as it gives us a chance to improve our service. Are you able to provide further information regarding your experience. Kind regards, Mareia
I have done 2 big claims in 2 years of being with Waggel and each time has been completely painless. Love it, won’t ever leave. Thanks
Helpful Report
Customer service : got an email declining my claim tried to answer it , you can’t one way only . Phoned instead , no one is available leave your number we will get back to you . Yes three hours later . Your cat is allergic to the saliva of a flea hence he is poorly . Our small print clearly states your pet should NEVER get fleas and if he does your policy is null and void . £625 plus two years premiums . Oh yes and they said the vet found ONE flea on my cat . Left by another cat patient that day ? No waggel thank you .
Helpful Report
Hi Vincent, I am sorry to learn that you are unhappy with your claim decision and our customer service. As per the terms of your policy it is important to keep up to date with any routine treatments. Unfortunately, your pets medical records show that he has not had any flea treatment in the past and this may have prevented the dermatitis occurring. If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us. I can see that you attempted to call us out of our operating hours and due to this there was no answer. However, as you have mentioned we always call our customers back during our working hours. Kind regards, Mareia
Hassle free and very quickly paid out brilliant service
Helpful Report
Fell for their ‘we’re different’ they are not … won’t pay out, don’t waste your money people!
Helpful Report
Hi Claire, I am sorry to learn that you are unhappy with your claim decision. I can see that your claim was declined due to the condition being present prior to your policy with Waggel. As per the terms of your policy, we are unable to provide cover for any pre-existing conditions. If you would like to discuss this or have any further information to provide please do not hesitate to contact us. Kind regards, Mareia
My puppy ripped her leg open on a brick patio, i thought she was going to bleed out in my arms on the way to the vet...the PDSA stepped up and did an emergency operation and saved her life... i filed a claim with Waggel, and they paid out with no hassle within 7 days! Highly impressed! 5*
Helpful Report
Easy to set up a policy
Helpful Report
promote themselves as covering dental work for pets, but bury in their small print the very specific requirements that need to be met for them to cover said work. If you are going to sell yourselves on covering dental, you need to be more transparent about what requirements need to be met.
Helpful Report
Hi James, I am sorry to learn that you feel we were not transparent. When a customer purchases a policy with Waggel, they are sent an email which informs them that a dental check must be carried out within the last 12 months. This is to ensure that the teeth are in a healthy condition and there are no pre-existing conditions. Furthermore, this is also outlined on our website and within the policy document. If you would like to discuss this further, please do not hesitate to contact us. Kind regards, Mareia
An email from waggel is also an email you can’t reply to . You phone and get the message there is no one available to take your call . Claim denied , if you look at the small print ! Waggel does suck and I will make it my business to trash waggel at every opportunity
Helpful Report
Hi Vincent, I am sorry to learn of you dissatisfaction. I can see that you have already spoken to one of our customer service representatives. Our phone lines are open Monday to Friday 9am to 5pm. You are more than welcome to contact us out of these hours and we will give you a call back during our working hours. Can I please ask you to dispute your claim outcome and we will have a different customer champion reassess your claim. Kind regards, Mareia
Very efficient, transparent, quick and polite xx
Helpful Report
Paw-some so far, I had to make one claim. This took about two weeks to pay out. This was easy to do via website. I’ve also used vet video calls, which have been very helpful. Thank you Waggel.
Helpful Report
Very fair, understanding, and compassionate service.
Helpful Report
Fantastic and efficient
Helpful Report
All the staff have been caring, helpful and caring , will definitely recommend .Thank you
Waggel 5 star review on 13th June 2022
Helpful Report
Interesting ?
Helpful Report
Great experience - this is thankfully the first time we’ve had to make a claim on our insurance and I was expecting the process to be protracted & tricky. It was very quick and easy and I was very well supported. Thankyou
Helpful Report
Exceeded my expectations claim approved and paid really quickly. Thank you
Helpful Report
Excellent. Not unhappy at all but two things 1) limping on front leg I was told was Blue trying to compensate for back legs dysplasia so are connected! 2) how did you know about X-Rays/medicines ?
Helpful Report
Waggel is rated 4.7 based on 1,924 reviews