RugStore NE Reviews

4.89 Rating 2,486 Reviews
98 %
of reviewers recommend RugStore NE
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
delivery methods
Courier
average delivery time
Next Day
on-time delivery
98%
accurate and undamaged orders
100%
Customer Service
communication channels
Email, Telephone
queries resolved in
Under an hour
Read RugStore NE Reviews

About RugStore NE:

Rugstore NE is one of the UK's leading online rug specialists, we appreciate all feedback from our customers to enable us to continually improving our products and services. Our showroom is situated in the North East of England, where we stock a large selection of rugs and hall runners.

We are authorised partners of famous designer brands including William Morris, Calvin Klein, Scion, Wedgwood, Sanderson, Ted Baker plus many more.

Shop with confidence with Free UK Mainland Delivery on all orders, Lowest Price Promise and No Quibble Returns.

Visit Website

Phone:

0191 549 2783

Email:

info@rugstorene.co.uk

Location:

6 Station Road Fulwell

Write Your review

Tell us how RugStore NE made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photo to this review?
Upload Photo
(only JPEG and PNG files) (optional)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
The rug we have purchased looks dirty.
Helpful Report
Posted 7 months ago
Purchased a rug which the website said was in stock but took three weeks to arrive. Delivery was poor as driver dumped the rug in back garden
Helpful Report
Posted 10 months ago
The colour wasn't as expected , the picture looked as if the colours were a lot brighter than they were , the quality is okay but kept it anyway, couldn't be bothered returning
Helpful Report
Posted 2 years ago
Am delighted with the Monte Carlo rug purchased from you this week , the delivery was quick delivered within 2 days and the quality is excellent. Thank you Rugstore NE for the excellent service will recommend you to my friends and family as I'm sure the rug will be admired.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Rug not delivered yet, had requested to be left with neighbour but card just put through door
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Evelyn,
Thank you for bringing this issue to our attention. I have spoken to UKMail this morning and the driver attempted to deliver to your neighbour at no 4 on Friday as arranged and could not get a reply. The card he left is standard procedure to inform you that delivery was attempted. Your order is out for delivery today. I have been unable to contact you on the telephone number that you have provided. Please contact the store on 0191 5492783 if you have any further issues.

regards Tony
Posted 4 years ago
Rug didn't arrive on the day I was texted that it would which caused issues for me. I'll think twice about ordering again.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Can't comment on the quality of the rug as despite 5 emails from the delivery company over the last 3 days STILL no rug!
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Sharon,
Thank you for bringing this to our attention, I have tracked your delivery online, your was scheduled to be delivered on Friday 27th March. According to the couriers notes the delivery was delayed due to a vehicle breakdown and the delivery has been rescheduled for Monday 30th. We will check this with the couriers first thing Monday morning and contact you with an update.

regards Tony
Posted 4 years ago
i cannot comment on the goods as they have still not arrived yet, the original due date was cancelled for some reason and the second date was not convenient, and i am still waiting for the promised email from the dispatcher to tell us when the item is coming, it should be today but who knows its now 11:35 and still no information
Helpful Report
Posted 5 years ago
Ordered rug they took money ASAP then still not recieved rug 9 days later but slow !
Helpful Report
Posted 5 years ago
Thank you for taking the time to leave a review, we do quote general delivery times on our delivery info page as a guide and ask customers to contact us prior to ordering if they need a next day delivery. We sent you an email on Monday 18th August quoting seven days into us as we were out of stock of the rug you ordered. We sent a further email on Friday 22nd August when we dispatched the rug to you with tracking information. I have tracked the delivery and it is scheduled for delivery tomorrow as our courier does not deliver on Sundays or Bank Holiday Monday. If you have any further queries please contact a member of staff on 0191 5492783 who will be happy to help.

regards Tony
Posted 5 years ago
The RUG I ORDERED ON THE INTERNET IS A BRIGHTER TOTALLY DIFFERANT RUG PATTERN ALTHOW YOU HAVE SENT A JEFF BANKS RUG . I AM DISAPOINTED AS I WOULD NEVER HAVE BOUGHT A RUG THESE COLOURS. I WILL NOT BE SHOPPING ON THE INTERNET FOR RUGS AGAIN
Helpful Report
Posted 5 years ago
There is only one word to describe this purchase ---- Rubbish. I have bought many rugs over the years, but never one as awful as this. The quality was dreadful, loose bits all over the rug, the sides even worse than the middle of it. What added insult to injury, was the fact that this firm took the cost of the rug from my account on the same day as the order was placed, followed by an email stating it would be in stock more than a week later, and would be dispatched within a few days after that. What added even more insult, this rug was over £25 less on other sites (on Amazon) than the £99 I paid to Rugstorene, but it was my fault for not spotting this. The rug now resides in the local charity shop, hoping someone will give it house room, Disgusted.
Helpful Report
Posted 5 years ago
The rug was not the quality I wanted although the pattern was good. I sent it back today and hope I will get a refund.
Helpful Report
Posted 5 years ago
Absolutely not the rugs described on your website. Really disappointing. However, service was very good.
Helpful Report
Posted 5 years ago
The Blue Pixel rug that I purchased, on line shown light blue or white squares, the one I received had no light colours, the white ones were grey/
Helpful Report
Posted 5 years ago
I was pleased with the rug that I purchased from you but I was extremely unhappy with the way you packaged it. It still shows the ripple effect caused by the way it was flattened in transit. A solution would be to pre-wrap the carpet round a long cardboard tube - even 12cm diameter would I think suffice. You have certainly spoilt your own product. I would pay a fiver for packaging to prevent this disaster.! I would then change the rating to "Very Good" D.East. Tel. 0208 440 1936 doneast@uwclub.net
Helpful Report
Posted 6 years ago
delivery was on time which I feel this is very good thankyou rug store
Helpful Report
Posted 6 years ago
RugStore NE is rated 4.89 based on 2,486 reviews