RPM Independent Porsche Specialists Ltd Reviews

4.82 Rating 240 Reviews
96 %
of reviewers recommend RPM Independent Porsche Specialists Ltd
Merchant Metrics
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Read RPM Independent Porsche Specialists Ltd Reviews
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
I am new to the world of Porsche and found the customer service to be excellent, really nice to be welcomed when I arrived and knew I was coming, RPM I felt really wanted to do the best for me and my older 986, the reports are factual and it was great to be able to speak personally to the tech who worked on the car and discuss his option of the car and future work if any, yes there are slightly cheaper independent Porsche garage's but in my opinion as an engineer myself they were looking to do the best possible, keep up the good work
Posted 1 year ago
The welcome and premises are very friendly, impressive and professional, but unfortunately the actual service of the car didn’t meet those expectations. I question being charged for 10 litres of oil when the car holds only 7.5 inc filter, but more unacceptable is being left with a brake calliper with a broken nipple. So either the nipple was seized and the brake bleed not done on that calliper side, or it was tightened too much. Either way I’m now left with another bill to have the nipple extracted or much more expensive having the whole calliper replaced!
So I’m left with feelings of disappointment and won’t be returning nor recommending.
Posted 5 months ago
Hi Len,

Thank you for the feedback, we pride ourselves on our customer service and reputation so we are sorry you have been left feeling disappointed. The error on the oil was internal on our management system and we were only notified of this the day after collection that the oil had incorrectly been charged to yourself, we made a note internally on our system on your account for future reference for a credit, if preferred we can credit this to your card now as opposed to on account.

In terms of the bleed nipple, the nipple was seized which in turn caused it to snap, we tried to free this off but this is not always possible because it is a steel bleed nipple it corrodes into the aluminium caliper this was discussed at the time and advised on the next service/ brake fluid change that it would likely to require a replacement caliper. This isn't an uncommon issue for bleed nipples to be seized and sometimes snap off as a result. This is very unfortunate but does happen - this can be a result of lack of fluid changes or general corrosion of the caliper.

Again, apologies for any inconvenience.
Posted 5 months ago
Very efficient, and helpful staff. A pleasure to stop by - and plenty to enjoy viewing whilst you wait.
Posted 5 months ago
Lydia and Zoe were both brilliant supplying a quote, arranging a hire car and the work was done well. Zoe and Lydia both deserves a track day.

Good wash too, better than OPC.
Posted 5 months ago
Can't speak highly enough of RPM Technik. This place oozes Porsche and offers a fantastic service from start to finish. Zoe is a bundle of energy, kindness and enthusiasm; Lydia's communication and transparency is second to none; and the mechanics really know their Porsches. Highly recommended!
Posted 5 months ago
Greig, I have left feedback on your RPM Facebook page on my return home. My total experience was superb thank you, and your two Ambassadors in particular, Zoe and Lydia, went above and beyond to keep me happy. This is now my second visit to your premises, and each time I’ve not been disappointed.. Well done to your team, and I’m sure I will return at some stage.
Philip Knight. MDir. KCSL Ltd.
Posted 5 months ago
As a first time Porsche owner, these guys put me at ease and explained everything to me clearly and precisely. Will continue to use for all future needs for as long as I have the Porsche
Posted 5 months ago
RPM, been bringing my Porsche 996 c4s since 2014, they have looked after my car perfectly. Professional, honest, really make sure your car is spot on. Great team, I have spoke to most the team since coming here and are very polite, kind and always good listeners. Special thanks to Lydia and Zoe, always helpful and keep you up to date. Would never take my car anywhere else. Thanks Team RPM
Kavit Pun
Posted 6 months ago
Very happy with my experience as a customer with RPM Technik.Helpful staff and respectful.Celine
Posted 6 months ago
Reception looked after me very well but found dealing with service dept manger frosty, same for last visit, I wanted to pass on some driving and fault information but not allowed to speak to the machanic for some reason, I am an engineer myself and know information is important, had to hang around outside and spoke to him once finished, but to late in my view. You are charging slot of money please be a little more approachable I am busy to
Thanks
Posted 6 months ago
Hi Ian, Thank you for your feedback, we always pride ourselves on our reputation and customer service so apologies if you feel you were not looked after, unfortunately at the moment due to COVID we are limiting interaction with staff to safe guard both our customers and employees. The reception area has had a full risk assessment undertaken and has been made COVID secure. We have looked back over the works and can see we carried out a plug in and checked over all previous work undertaken but further diagnosis is required, the feedback on faults was noted that you discussed at point of booking and passed on to the technician at the time of the booking but not conclusive as to what the misfire fault is. We only charged an hour for the plug in but can see we spent more time than this as we did not charge for looking over all of the previous work undertaken. Again apologies if you feel the level of service you received was not satisfactory, we value you as a customer and your business. If you do require assistance and wish for the fault to be looked in to further please do let us know, we will happily assist.
Posted 6 months ago
Outstanding customer service and value for money
Thanks
Posted 6 months ago
Great welcome and great service levels !

Cheers

Tony
Posted 6 months ago
Felt very safe on my visit, enjoyed my coffee too. My Boxster is running perfect .
Posted 6 months ago
Great to have your expert knowledge and advice on all things Porsche.

Found the communication and timings frustrating - what started as a 1-2day service and MOT visit took a week and 2 days for no real reason. Appreciate parts deliveries are not as frequent which requires some planning.
Posted 6 months ago
As always, faith and trust in the skills and professionalism of the folks at RPM
Posted 6 months ago
High attention to detail, kept regularly informed and went the extra mile to meet my requests - brilliant!
Posted 6 months ago
A really excellent service - helpful informative and efficient
Posted 6 months ago
Very efficient service and pleasant staff. See you again in the future.

Thanks
Posted 6 months ago
I booked a sit and wait appointment which worked really well, took the car in on time and carried out the work within the time frame, great service.
Posted 6 months ago
Faultless
Won’t go anywhere else!
Posted 6 months ago
Keeping me in tithe loop about what is happening .. when you are looking at car ...when you let me know what is wrong ... seems to have slipped recently
Posted 6 months ago
RPM Independent Porsche Specialists Ltd is rated 4.82 based on 240 reviews