The Repair Alliance Reviews

3.68 Rating 34 Reviews
68 %
of reviewers recommend The Repair Alliance
Read The Repair Alliance Reviews
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Customer service was great, spoke to a man called Jake.
Posted 3 years ago
Repair was quick, these guys were really efficient
Posted 3 years ago
Awful service guy came when I mopped out we agreed I’d be away for 15 mins at 10 am he missed the awful noise my appliance was making ...didn’t bother to call me and I was charged a fortune to be told fridge is cold
Posted 3 years ago
Hi Jeff,

Thanks for leaving a review. After looking in to your case we found that we had sent an engineer out on two occasions because of the noise your appliance was making.

After the first visit the engineer explained that your appliance was not broken but in fact just needed defrosting.

You called us again with what we thought at the time to be a separate issue however turns out the appliance was making the same noise as had not been defrosted.

After two call outs it shows we gave you a refund of what you had paid minus a call out fee of £79.00 as in accordance with the terms and conditions.

Kind Regards

Customer Care
Posted 3 years ago
Paid £79 call out fee for the lads that came to say thst their company have free call out i queried this never got my money back wont recommend this company to anybody
Posted 3 years ago
Hi Mrs Ridden,

Thanks for leaving a review with The Repair Alliance.

On investigating this matter we found that we had sent out an engineer to repair your television, however the appliance was unable to be repaired. So as per our terms and conditions if we send out an engineer and the appliance is beyond economical repair we will refund you the cost of the repair minus the £79.00 call out charge.

From time to time parts are obsolete for certain appliances on these rare occasions this leaves the appliance beyond repair.

We do not offer a free call out, we explained in the original call that you would be charged £79.00 if the appliance is unable to be repaired. We do however apologise for any inconvenience caused.

Kind Regards

Customer Care Team
Posted 3 years ago
Lied to, promised fixed price repair, following engineers visit asked for further £104.00
then informed repair only to value of £200, not disclosed on booking repair , not referred to on front page of web site, hidden in T&Cs . No call backs when promised on multiple occasions by so called manager Annual Williams.
I could go on but whats the point no one at this company does anything they say they will as far as customer service is concerned. Will never use again would not recommend, misleading repair sales, unprofessional managers, and whats more the diagnosis made by their sub contracted technician was incorrect, after I contacted repair company to rectify the fault on the diagnosis given was told fridge was beyond repair!!!!!!!
Posted 3 years ago
Paid £275 in advance for a repair-no one turned up, no contact made. After a week of hearing nothing I asked for a refund-minus £80 “admin fee”. Should have gone with British Gas in the first place for half the price. Is this their real business strategy?
Posted 3 years ago
The reception process was impressive I hope the repair is equal to it
Posted 3 years ago
Listened sorted
Posted 3 years ago
Price was decent. Service was clear and precise
Posted 3 years ago
Chap phoned to ask if he could come a day early, which pleased us, and arrived and completed the repair quickly and tidily... very pleasant man... overal very pleased...
Posted 3 years ago
I have paid out £230 and was promised my fridge freezer would be repaired in 48 hours by Jake. I heard nothing for 24 hours and chased up and after ages got through and eventually an engineer got in touch to say they can't come out until next WEdnesday! 6 days not 48 hours. I would not have booked with you if I had known and have now been told I will lose the money if I cancel!! That's not good
Posted 3 years ago
I accepted a quote and paid upfront after being told there was a 48 hour wait which would mean job done on Friday. Later had a call saying no slots on Friday and I would be told on Monday morning what slot I would be given. I can't cancel without a penalty of around £79 so accepted this. If I had been offered Monday before signing up and paying for the repair would have definitely have looked elsewhere. I realise I may be even more unhappy if the repair is not done before visitors arrive on Monday but am trying to hope for the best (difficult).
Posted 3 years ago
Very helpful with regards to my broken appliance at the time. spoke with an agent called harry who is extremely knowledgeable with Hotpoint Washing machines. HIGHLY RECOMMENDED SERVICE!!
Posted 3 years ago
Quick & easy service. Very professional.
Posted 3 years ago
The Repair Alliance is rated 3.68 based on 34 reviews