The Real Flower Company Reviews

4.38 Rating 811 Reviews
82 %
of reviewers recommend The Real Flower Company
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
Greater than 90%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 88%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Read The Real Flower Company Reviews
Visit Website

Phone:

01730 818300

Write Your review

Tell us how The Real Flower Company made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Lovely flowers that smell wonderful
Posted 1 month ago
I received a spring bouquet for Mother's Day from my son who is abroad. I couldn't believe how few flowers there were in this huge green box. I know he would have been so disappointed to see them. Certainly not value for money!!!
Posted 1 month ago
I bought a large bunch of spring flowers for my wife on our 29th wedding anniversary. For £100 it was disappointingly small and, despite following the instructions, barely lasted a week. Shall not use this company again.
Posted 2 months ago
They were bought as a retirement present, they arrived on time and my friend loved them.
Posted 2 months ago
The flowers (Florists Seasonal Choice Bouquet) were delivered to a friend on time, in great condition. The recipient loved them, and said that they smelled amazing. This was the third order I have made with The Real Flower Company and all have been very well received.
Posted 2 months ago
I ordered the scented white rose bouquet as as a birthday gift for my Aunt.She was absolutely thrilled with it,loved the scent. Highly recommend The Real Flower Company.
Posted 2 months ago
I recently sent some flowers to a friend who had a baby. On the original order I messed up the delivery address, so as soon as the confirmation was pinged back to me, I responded with the correct address. I then received an email telling me that you had amended the address and I was sent a copy, which was correct. However the delivery guy tried to deliver to an incorrect address and left a message to say he could not deliver that day but would try again. He attached a fuzzy photo to yourselves. He did know that these were fresh flowers, so I don't see how a redelivery would work. I called yourselves and you admitted the mistake. I was upset though as this was an important delivery and I was told that the delivery cost would be free instead, and you would throw in a candle and send a fresh bunch of flowers. I spoke to friends about this and they said that this was pretty appalling and that the flowers should have been refunded, if you cared about the error. Seems like you did not care.
Posted 2 months ago
Beautiful flowers, beautifully wrapped in no plastic. Wish they lasted longer.
Posted 2 months ago
That is the one downfall with garden roses but they are so beautiful for the short time we get to enjoy them.
Posted 1 month ago
Very satisfied with the service, all very efficient, and the recipient of the flowers was absolutely delighted, she said she'd never seen such a big bunch of flowers! Just FYI we bought the smaller of the 2 white jugs together with the largest bunch of flowers - but the jug wasn't big enough for them! Perhaps note that on your website?
Posted 2 months ago
Thank you Freda, we will have a chat with our developers about the jugs. Best Wishes, The Real Flower Company
Posted 1 month ago
The Real Flower Company-bring a big green box with beautiful smelling blooms in fabulous colours but most of all they bring joy. It makes the heart go faster when you see the box and it is always a great pleasure when the flowers come out of the box. I think it looks like they have slept most of the way, I send mine to Scotland. Over the next days and week, the blooms emerge. Admired by many ( fewer visitors at the moment) but the smell of flowers, herbs and green leaves that emerges when the box is opened is amazing and never dulls. The arrangement is beautiful, put together seemingly with little effort that belies great skill. Happiness and Joy in a box. You get what you pay for and I do t think they are expensive. Enjoy
Posted 2 months ago
Thank you so much for the wonderful review, it was a delight to read. Best Wishes, The Real Flower Company
Posted 1 month ago
Gorgeous flowers. Really good website. Always reliable w helpful.
Posted 2 months ago
Thank you for the very kind review. Best Wishes, Cindy
Posted 1 month ago
Disappointing. I particularly chose this company due to their environmental ethos, which I felt was worth paying extra for. I ordered a £55 Spring Bouquet for my Mothers birthday. When they arrived my Mother told me that the box they arrived in was wet (as if something had leaked on them in transit) and that inside the paper wrapping and card was also wet which kind of spoilt the "wow' factor, she also said the scent was very subtle despite them being rated 9/10 on the companies scent scale. I sent an email to the company complaining to which they apologised and asked me to send photos to establish the reason for this. I said I did not have any photos as my Mother did not take any, and I did not hear back from them. I was hoping for a partial refund/voucher in which case I might have brought from them again but as I have not I will not use them again and am writing this negative review instead...
Posted 2 months ago
Good Afternoon, we are very sorry your experience with us was so disappointing. I have had a look and can't seem to find your email, would you mind terribly emailing us again at info@realflowers.co,uk and I can look into this further for you? Best Wishes, Cindy
Posted 1 month ago
Lovely flowers which were really appreciated. Wrong label, but that made it more fun.
Posted 2 months ago
Dear Chris, Sorry about the label but happy it made it more enjoyable. Best Wishes, The Real Flower Company
Posted 1 month ago
I bought these for my daughters as a Spring treat. They were both very pleased. The flowers were, and still are, beautiful. Thank you.
Posted 2 months ago
Thank you for the lovely review.
Posted 1 month ago
Usually love this company as their flowers are so beautiful. Very disappointed this time. I bought a bouquet for my mum’s birthday and within 2 days the roses had died without opening.
Posted 2 months ago
Dear Janine, I am so sorry your flowers were disappointing on this occasion can you please send us an email at info@realflowers.co.uk and we can look into this for you. Best Wishes, Cindy
Posted 1 month ago
I had high hopes and was very disappointed My flowers looked limp when they arrived and I hoped they would pick up after I trimmed their stems and put them in water. They looked droopier by the day - every day I had to thin them out, taking out the worst ones. By the end of the week, they were all on the compost heap. I often buy flowers online and they usually last for two weeks. These flowers didn't bring me joy at all. I emailed the Real Flower Company over a week ago and haven't had a reply.
Posted 2 months ago
Dear Jennifer, thank you for your feedback and I am sorry you were disappointed with the flowers you received. In regards to the email that you sent to us, would you be able to resend it to info@realflowers.co.uk so that I can look into why you haven't received a response to this. I would like to resolve the issue for you, so I look forward to hearing from you. With best wishes, Lucy
Posted 2 months ago
Lovely flowers but mainly greenery. Very few roses and the scent wasn’t very strong. Probably better idea to send in summer
Posted 2 months ago
I emailed your company on Valentine’s Day pointing out what a bad experience I’d had in terms of the delivery of your flowers. You invite comments and feedback from your customers, which I gave on the day via your website ,and have received no reply. My £20 delivery charge lead to a sodden wet box where the driver left it in the rain by the door of an out building in my courtyard garden. No attempt was made to come to the front door so that my wife could’ve been alerted to the hopeful surprise of flowers being delivered ( I have this on CCTV as it happens). We have been customers of your company for some years, and in my email I requested at least a part refund. Nigel Johnson
Posted 2 months ago
Dear Nigel, thank you for your feedback in regards to the issues you had with the delivery on Valentines Day and I have looked into why you haven't received a response from your email, but I can't seem to find it in our system. Would you be kind enough to forward this to us again at info@realflowers.co.uk, so that I can investigate this for you. With kind regards Lucy
Posted 2 months ago
My flowers looked a little limp when they arrived but I hoped they would revive in water. They looked sadder as the days went by and I weeded out the worst of them; by the end of one week, they were all on the compost heap. I was very disappointed as I had been intending to buy from the Real Flower Company for a while as the flowers look so attractive on-line. I'll stick to my usual company - their flowers always last for two weeks.
Posted 2 months ago
Dear Jennifer, thank you for your feedback on your order. I am sorry that the flowers didn't last as they should. We guarantee them for 5 days, so they should have fared better that they did. I will look into this for you and come back with a satisfactory solution to this issue. Kind regards, Lucy
Posted 2 months ago
Not cheap, but the flowers made a real impression. Faultless delivery
Posted 2 months ago
Dear Philip, thank you for such a great review, its very much appreciated. With very best wishes, Lucy and the Real Flower Team
Posted 2 months ago
The Real Flower Company is rated 4.38 based on 811 reviews