Quote A Reviews

4.01 Rating 167 Reviews
75 %
of reviewers recommend Quote A
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
I originally took a policy out through your company. Initially there was a admin error which placed a cancellation notice to my name on a previous policy I had taken out through another company. This was quickly corrected and I rang to inform you of this. Hoping to reduce my policy cost. As it had significantly risen, so I was told due to the cancellation notice. When I rang and informed you of the removal of the notice one of your employees contacted the broker to reduce the annual cost. He informed your employee that the cancellation notice had never been highlighted on the policy so therefore no reduction could be made. I am therefore disgusted that my policy is costing me more than £350 more (previous quote £650) for the year than my original quote through your service, with my excess £1500!! I previously payed £150 compulsory on my last policy. Can you please explain why my policy was so much more with no cancellation notice attached to it. There was also an issue with a claim that was ongoing for an RTC mid 2016. I produced this at the original application on compare the market and got written proof that I was not at fault for the RTC which I e mailed twice to your employees. So this should not have had an affect on the policy either.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello Thomas. Thank you for your feedback it's important to us. I've asked our complaints team to look into your comments and contact you direct. Regards Samantha
Posted 4 years ago
My car insurance lasted ompnly 34 hours, and took a 22 days to refund about £2000, in addition, when I cancelled the policy they charged me £50 administrative fees and 30 for 2 days, they have no protocol as th employee on the phone was very rude and told me if you cancelled today the policy would be cancelled immediately now, and it was 7 pm and we discussed with him until he convinced that the policy should be until midnight because it's already being paid,
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello. Thank you for your feedback it's important to us. I have forwarded your comments on to the Manager who will investigate your concerns. Regards Samantha
Posted 4 years ago
Rediculas price never again
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello Jean. Thank you for your feedback it's important to us. Regards Samantha Quote A
Posted 4 years ago
Not had my documents yet!
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello Michael. Thank you for your feedback it's important to us. I have highlighted your comments to the department Manager. I trust you've now been contacted and the issue with your documents has been resolved. Regards Samantha Quote A
Posted 4 years ago
EVERYTHING!!!!
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello. Thank you for your feedback it's important to us. I have asked one of our senior team to look into your comments. Regards Samantha Quote A.
Posted 4 years ago
Shocking company. Would never use them again. They firstly put the wrong date. Then the documents were not posted despite 2 further requests. I was told on my 3rd phone call 11 days after paying for the policy that there was a £10 charge for documents. Why wasn't I told that before??? Still had no documentation, they said it was emailed 2 days ago! I am so disgusted that I want to cancel (within the 14 day cooling off period) But they say it will cost over £100! All for nothing. Shocking!!
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello Dennis. Thank you for your feedback it's important to us. I've highlighted your comments to our complaints team. They've advised me you've been contacted direct and your issue has now been resolved. Regards Samantha Quote A
Posted 4 years ago
I'm not happy because still no received my insurance on email (from2 weeks)
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello Ion. Thank you for your feedback its important to us. I have highlighted your comments to the department manager. I trust you have now been contacted and your issue has been resolved. Regards Samantha Quote A
Posted 4 years ago
When I contacted the number on the insurance quote given to me by compare the market It was not made clear to me that I would not be talking to you but would be talking to a 3rd party, who have caused me no end of trouble and apparently cost me £200. By the time I found this out I was already in the agreement and would have be charged to come out of it. I also find their emails to be extremely rude in which they threaten me with cancellation even on their first email they had sent me to say that some of my documents were outstanding. I had send some of them through but become confused about some of the details. I think this is a awful way to treat someone who is a paying customer and this entire process has been very stressful. I have made a complaint to them personally and expect to hear back from them soon.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello Hannah. Thank you for your feedback it is important to us. I have referred your comments to our complaints department. They have advised they are at present looking into your concerns and will contact you direct. Regards Samantha Quote A
Posted 4 years ago
i am not gareth so how did you get my email
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello. We are aware of an isolated error in our automated systems on Friday 2nd September, which sent review request emails, not only to new customers (as intended) but also to a number of historic customers who have held policies with us in the past. I am very sorry for any inconvenience caused. Regards Samantha Quote A.
Posted 5 years ago
I'm still waiting for my documents to arrive!!!
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Charlie, it's Jonathan from QuoteA. I am checking on the status of your documents but they're usually sent by email right after the sale has been concluded. In the interim, it may be an idea to check your email 'spam' folder just in case. Many thanks.
Posted 5 years ago
The information received was not clear and the sales reps speed through as though they not got time for you. Also keep you waiting for hours at a time Therefore I cancelled my policy
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Helen. Thank you for your feed back. It is important to us. I have forwarded your comments to one of our Senior Team who will investigate your concerns. Samantha Quote A
Posted 5 years ago
Hi yes I have first time insurance with you guys but I did not have good expernce with you becouse I have phone you like 10 time and I ask about my policy docomints you did not send me my home address each time I phone and I ask but Alwayse you say its on that way but still I did not ricved
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Falak. Thank you for your feedback it is important to us. I have asked one of our senior managers to contact you to assist with your documents. Regards Samantha Quote A.
Posted 5 years ago
bad company,no cooling period,If you buy insurance & change mind after 1 day there is £50 charge for cancellation fee which other companies doesn't charge at all & refund will take up to 1 month,not recommend
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Khikmatillo. Thank you for your feedback. It is important to us that our customers have been advised of our terms and conditions prior to any policy being issued. Our agents are trained to explain the terms and conditions of the policy which includes our charges for polices cancelled within 14 days and after 14 days. Once the agent has received confirmation that the customer wishes to proceed with this information they will then take payment and issue cover as requested. I have asked one of our Senior Managers to look into your comments and contact you with their findings. Regards Samantha Quote A .
Posted 5 years ago
Absolutely discusting service received, charged a £70 + cancellation fee for cancelling the same day due to no longer be able to purchase the car, the manager I spoke to was vile and so rude, would never use again or recommend to anyone ever. Steer well clear of the company!!
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Charlotte. Thank you for your feedback. I have spoken to our customer service manager following your comments who has updated me with your concerns. I have been advised that you have been contacted and this has now been resolved. All feedback is important to us. Regards Samantha Quote A
Posted 5 years ago
I felt much welcome after the conversation
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Melusi It's Samantha here from Quote A. Thank you for your feedback it's important to us. I have asked a member of our complaints department to contact you.
Posted 5 years ago
Spoke to a customer service representative after they they took a £1700 premium from my account, which included a £250 commission, and was one day after the 14 day contractual cooling off period, and he was condescending, un-helpful, did not listen or cared, spoke over me and quite frankly behaved like I needed him.
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Michael Thank you for your feedback this is important to us. I have asked one of our senior team to contact you. Samantha Quote A
Posted 5 years ago
It took 1.5 hours on the phone to set up the insurance, first time i see it takes that long, normally is just go online for 10 minutes max, i think you need to improve and go online all the way, obviously i have got a quote on gocompare.com and when i called you guys the same quote came up 100 pounds!! Just like magic!! On top of all that i had to contact you guys again the following week to remind you about sending me the welcome pack and all the documents, not even because i paid for the full year in advance, to be honest i am insured with you because it is the cheapest option that came out in the search.
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Juan Thank you for your feedback. We are investigating your comments and one of our Senior team will contact you. Samantha Quote A.
Posted 5 years ago
No communication from your end, documents did not come until I phoned you. Not knowing if you received what I emailed you, not an automated response. Just aweful!
Helpful Report
Posted 5 years ago
Still waiting for insurance docs to be sent out
Helpful Report
Posted 5 years ago
Thanks for the feedback Brian. I have asked a member of our Customer Service Team to make contact with you and confirm when your documents will be sent. If needs be, we can get duplicates posted or emailed to you very easily.
Posted 5 years ago
Quote A is rated 4.01 based on 167 reviews