Printer Basics Reviews

4.72 Rating 2,498 Reviews
95 %
of reviewers recommend Printer Basics
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
100%
Customer Service
Communication Channels
Email, Live Chat, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour

Write Your review

Tell us how Printer Basics made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
I recently bought 2 x2 301XL Cartridges (May 15) Invoice PB200514-LV139937-1
One of the cartridges was not compatible and despite many attempts WAS rejected .
The second Cartridge fitted easily and worked satisfactory.
I requested a new replacement Cartridge but have had no response
Posted 4 months ago
Dear Mr Ayrton,

Thank you for your feedback.

I am sorry to hear you have experienced a problem with a 301XL cartridge supplied by us.
I can see from the order details we replied to your email on the 21st May 2020.
Apologies if this was not received.
I will ensure a member of our Customer Service Team contact you shortly.

Please accept my sincere apologies for any inconvenience caused.

Kindest regards,

Melanie
Posted 4 months ago
Ordered black and coloured ink.
10 prints in nothing to heavy on the ink and already the ink has run dry. Packaging says 400+ prints.
Now I need to fork out for more and end up spending double the amount with what I've wasted buying from here .
Posted 5 months ago
Dear Tiann,

Thank you for your feedback.

I am sorry to hear you are experiencing problems with 301XL High Yield Text Quality Compatible HP Black/Colour Ink Cartridges supplied by us.

I will ensure a member of our Customer Service team contacts you shortly to resolve the matter.
Please accept my sincere apologises for any inconvenience caused.

Kindest regards,

Melanie
Posted 5 months ago
The black ink is fine
The colour ink: when I did I test and alignment print, there was no yellow ink
Not impressed
Had to buy the real ink cartridges so now out of pocket
Posted 6 months ago
Dear Chantelle,

Thank you for your feedback.

I am sorry to hear you have experienced problems with a Colour cartridge supplied by us.
A member of our Customer Service team will be in touch shortly via email to resolve the matter for you.
Please accept my sincere apologies for any inconvenience caused to you.

Kind regards,

Melanie
Printer Basics
Posted 6 months ago
Ink I was sent was wrong and not compatible with my hp envy 5010 printer.
Had to buy another lot, the genuine stuff, for my make and model of printer.
I guess the moral of the story is, you should always buy the real thing and check it’s right before throwing away the paperwork.
Posted 7 months ago
Dear Brian,

Thank you for your review.

I have checked and can confirm that you have ordered the incorrect cartridges.
On this occasion you have ordered the 301xl cartridges and your printer takes the 304xl cartridges.

I have sent your details on how to return these to us for a refund by email this morning.

If you need any further assistance then please let me know.

Best Wishes, Stephen, Customer Support
Posted 7 months ago
sent me incorrect cartridges that did not fit my printer and ignored my email I sent them asking for help to resolve issue.
I will never use these again and would suggest you do not either.
Posted 7 months ago
Dear Steve,
Thank you for your review.
I have just resent the original reply to your original communication again this afternoon. If you can let me know if you have received it and provide requested further information I shall be able to assist you further.
Many thanks.
Best Wishes, Stephen, Customer Service
Posted 7 months ago
The wrong ink cartidges were sent despite clear instructions as to what was wanted. It cost me £3 to return the incorrect ones before eventually receiving the correct ones. Not impressed at all at the service !
Posted 7 months ago
Dear Noel,

Thank you for your review.
I can see that you did place your order yourself on our website and we sent out what was selected. I am very sorry to say you had ordered incorrect but we have refunded you for this order. As you had ordered incorrectly and the items were not faulty this why you would have had to pay the returns postage. I do apologise for any inconvenience caused.

Kindest regards,

Simon
Posted 7 months ago
Ink didnt really work, printed very faded and have to buy new ink
Posted 7 months ago
Hello,

Thank you for your review. I am terribly sorry to hear of the problems you have encountered using our cartridges. You are covered by our guarantee and we will be happy to replace or refund you for any faulty cartridges. We will be contacting you regarding this shortly.

Kindest regards,

Simon Bennett
Posted 7 months ago
I received the wrong ink cartridges and I have emailed Printer Basics customer services 3 times for help. It is now 8 days from my first contact and I am still waiting for a reply. I had to go and re-purchase new cartridges and it has now cost me more money than buying original cartridges from HP. appalling service. Don’t waste your time and money. Buy elsewhere!
Posted 7 months ago
Dear Glenn,

Thank you for your review.

I can see that two of my colleagues have responded to your emails each time you have emailed in, they may have dropped into your spam/junk folder if you want to check there.
I have looked at your order and unfortunately we do not hold a contact number for you, if you could please call us on 0208 174 0099 and we will assist you in the best way we can.
Kind Regards
Louise
Printer Basics
Posted 7 months ago
Right ink wrong size totally useless and waste of money
Posted 8 months ago
Sorry to hear you have had problems with the goods.

Please do let us know if you have any issues as all of goods come backed with a guarantee in case of any issues.

I have emailed you, please reply to the email or call us on 020 8174 0099

Many thanks,
Sarah
Posted 8 months ago
I ordered 2 cartridges (1 black & 1 colour) for my HP Officejet 4632 printer from Printer Basics. Despite carrying out the instructions and troubleshooting instructions supplied with the colour cartridge; it prints in pink only (despite registering as full on the printer software). The black cartridge refuses to be recognised by the printer - and so I have returned it to a Jersey address supplied with the delivery paperwork. I have to dig deep to find encouragement for a second purchase.
Posted 9 months ago
Good Afternoon

Thank you for your review.
I am sorry to hear the ink has not worked as it should for you.
We do offer a guarantee on the products we sell and so we do have a Customer Service team available to speak to seven days a week.
I have emailed you separately to offer more help.
Kind Regards
Lucy
Posted 9 months ago
I have used printer basics afew times and was happy enough but my last order i was very dissapointed with the quality.
Posted 1 year ago
Good morning,

Thank you for your review.

I am sorry to hear that you have had an issue with the cartridge quality.

We want all our customers to be 100% satisfied with every part of our service, and as there is no detail of your order on this review, could you please contact us on 0208 174 0099 and we can resolve this issue for you.

Please remember you are fully guaranteed to have a refund or a replacement if you are not happy with you purchase.

Kind regards,

Hannah
Posted 1 year ago
Took my money, but cartridges still never arrived.
Wish I could give zero stars as a rating.
Posted 1 year ago
Dear Mr Jarvis
Thank you for your review.
I am sorry that you have not received your order.
One of our customer service team will contact you shortly to help resolve this matter for you.
Kind Regards
Marianne
Posted 1 year ago
The printer cartridge did not work in my printer.
Posted 1 year ago
Dear Athol,

I am sorry to hear that you have had an issue with the cartridge supplied by us.

Upon looking at your order, I cannot see that you have contacted us prior to this review to discuss your options.

We offer a 100% satisfaction guarantee on all our products and want all of our customers to be totally satisfied with every part of our service.

Therefore, some will contact you shortly to resolve the matter.

Kindest regards

Hannah
Posted 1 year ago
The ink cartridge I acquired from you does not work on HP Deskjet 2540.However I am trying again later today

David
Posted 1 year ago
Dear David
Thank you for your feedback.
I believe this has now been resolved for you and a refund under the guarantee has been granted on the order.
Kindest Regards
Posted 1 year ago
Have always previously purchased genuine Canon ink cartridges. Thought I'd try out this cheaper option but, maybe unsurprisingly, proved to be utterly useless. Both reading as empty in the printer and the black not working at all. Leason learned, stick to genuine products.
Posted 1 year ago
Dear Chris

Thank you for your review.
I am sorry that you have had a problem with the cartridges we have supplied.
One of our customer service team will contact you soon to help resolve this matter for you.
Kind Regards
Marianne
Posted 1 year ago
I have ordered from PRINTER BASICS 1item Picture Expert 62XL (CP05AE/C2P07AE) Black& Colour HP Compatible High Capacity Ink Cartridge 4 Pack. It was a pack of four products. They have reimbursed the money for half of the pack and this was for the colour cartridges and I have received just half of the pack that was only the black cartridges. The question is how it is possible to order a pack, receive half of it, and be reimbursed for the other half? I didn't need half of the pack, I needed the whole pack. The order is #PB190529-LV129262 and I want to reimburse the half pack. I wrote to customer service a complaint and I didn't receive any concrete answer. Their answer was that I will receive the whole pack and this never happened. I spoke to the Customer Advice Service and their advice was that if I have no answer from the company within 14 days to complain further.
Posted 1 year ago
Thank you for your review.

I am sorry that you are having an issue with your order. Please be advised that we did try to call you on the contact number on the order but were unable to get hold of you.

I will ask for a member of the team to try and contact you again so we can assist.

Kindest Regards,
Emily
Posted 1 year ago
The black ink does not work at all therefore I could not print my travel details and boarding pass very disappointed
Posted 1 year ago
Dear Yvonne,
Thank you for your review.
I am sorry to hear that you have had an issue with the black ink cartridge purchased from us.
In order to resolve your issue a member of our customer service team will contact you shortly.
Kindest regards,
Hannah
Posted 1 year ago
Glad you asked for feedback as the
HP 301XL cartridge sent was refused by HP psc.
Posted 1 year ago
301 black good
301 tri colour was a double. Only loaded with blue & yellow.
Won't be ordering from you again
Posted 1 year ago
Dear Marie,

Thank you for your feedback. I was very sorry to read of the problems with the colour cartridge supplied.

If you would like to contact our Customer Service Team on Tel: 0208 1740099 we will be happy to assist further with this.

Kind regards,
Simon
Posted 1 year ago
THE BLACK CARTRIDGE HAS FAILED TO WORK - AT ALL
Posted 1 year ago
The customer has been in touch with us and they are having a replacement under the guarantee we offer.
Posted 1 year ago
Printer Basics is rated 4.72 based on 2,498 reviews