Parcelmonkey Reviews

Parcelmonkey have a Customer Happiness Grade of F. Customers are happy with their customer service but are unhappy with their prices, delivery and refunds. Full Insights

1.05 Rating 163 Reviews
1% of reviewers recommend Parcelmonkey
862 Review Views (past 24 hours)
00AM - 2AM
20 Review Views
2AM - 4AM
66 Review Views
4AM - 6AM
44 Review Views
6AM - 8AM
36 Review Views
8AM - 10AM
40 Review Views
10AM - 12PM
210 Review Views
12PM - 2PM
37 Review Views
2PM - 4PM
122 Review Views
4PM - 6PM
102 Review Views
6PM - 8PM
44 Review Views
8PM - 10PM
104 Review Views
10PM - 12AM
37 Review Views
00AM
12AM
Are you a business owner?
See Business Solutions
Merchant Metrics
This data is produced by analysing genuine customer experiences. It is not a guarantee of the company.
Shipping & delivery
Courier
delivery methods
Customer Service
Live Chat, Email, Telephone
communication channels

How would you rate Parcelmonkey ?

Your Rating
Tell us how Company made you happy
Minimum 10 characters
What's your name ?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
BOOM! Your review is being processed!

Thank you for helping other customers to make an informed decision.

Why not write another review on a recent company you have used and be in with a chance to win £250 Amazon Gift Card. Review Another Company

"Shocking service so far. Promised a pick up today and paid for next day delivery. Now at 6pm they said its to late today hopefully tomorrow. Ummm..... veey reliable that. Won't be holding my breath. Wish I'd of read these reviews first. Cheeky monkey's"
Helpful Report
Posted 1 day ago
"DID NOT DELIVER OUR PARCELS AND REFUSED TO HELP OR REFUND Awful experience. Charged nearly £30 to deliver Important parcels for a research project into Women's health and diabetes at an Oxford hospital. The parcels were not taken to the correct delivery address provided. The recipients telephone number provided in case of problems during delivery was not used. The parcels were simply returned to me. Parcel Monkey then claimed the named recipient had refused delivery. The recipient was eagerly waiting for the parcels and did not see or refuse the delivery. When I sought the help of Parcel Monkey they refused to help in any way, they refused to redeliver and they refused to refund my payment . As there is no Parcel Monkey Customer Service you can actually speak with or a telephone contact number I had to raise the issue by 'chat' who were unhelpful. They said they would 'refer it to management' and could provide no time frame for a response and they refused to answer any other questions. When 'The management' response arrived it was simply an email stating that the issue was not their responsibility. No help, no apology, nothing. "We do not have control of the delivery of the item as this is down to the responsibility of the courier. The service you paid for is complete and therefore we cannot provide you with a refund" Patently ridiculous. Wish I'd used a reputable company that actually provides the service I paid for. Had to make a charge back through my bank"
1 Helpful Report
Posted 3 days ago
"Just pray nothing goes wrong I've had a couple of instances now where Parcelmonkey's partner in the US (USPS) have made a complete mess of things. On the first occasion, I was charged an additional £15 for not having properly recorded the parcel dimensions. Having measured them several times, I know 100% that the measurements provided were correct. Upon "investigation", I was quoted measurements that were physically impossible for what I was sending and told that the only way of overturning the charge was to provide photographic evidence of the packaging that I had sent to the other side of the world... I have also had the pleasure of wasting a great deal of time after USPS mismanaged another parcel, lost it in their system before finding and returning it rather than contacting the recipient (whose contact telephone number and address they had). I was expecting compensation, but not a bit of it. Not only are they not compensating me for this failure, but Parcelmonkey are seeking to charge ME to reunite me with a parcel which their partner mismanaged. Like all poor outfits, there's no one you can speak to. God help you if you have to make contact with their customer service agents by email. Every message is answered by a different agent and while the occasional one seems ok, for the most part you get a saccharine reply that ignores the reason you took the time to write and never delivers a solution. It's not that they're rude, it's more that they can't do enough not to help. Parcelmonkey needs to make a lot of changes to how they run customer services as at the moment they've done nothing more than create a blueprint for frustration and dissatisfaction"
1 Helpful Report
Posted 5 days ago
"The worst service that I have ever encountered, hands down!"
1 Helpful Report
Posted 6 days ago
"Would not recommend this company to anyone. They charged us a lot of money for a delivery that never happened. They broke the material in the process and disposed of our parcel. Despite the fact that we paid extra for insurance on their website, they are now offering a ridiculous compensation that barely covers their delivery fees."
1 Helpful Report
Posted 1 week ago
"DO NOT USE this Company under any circumstances read reviews first! We sent a parcel very well packaged with fragile tape and they still managed to break it, they get you to take out extra insurance then don't compensate as its in their list of items which they don't guarantee! We are now £200 out of pocket. The list is massive i'm surprised there is anything that they are willing to compensate if they damage it!! Make sure you read their Terms and Conditions before you send anything with this rip off company!!"
1 Helpful Report
Posted 2 weeks ago
"Added an additional charge two months later for a box that was 'incorrectly sized'. The box was a standard size bought from home depot. The measurements were correct. Reported to my bank as fraud. Do not have customer service. 'Live chat' is your only option. They don't answer. DO NOT GIVE THESE PEOPLE YOUR ACCOUNT DETAILS OR CARD NUMBER."
1 Helpful Report
Posted 2 weeks ago
"Parcel Monkey charged me in the wrong currency and I incurred a fee. They have no customer service and cannot be contacted other than over live chat which can take up to an hour for an answer. On my first attempt someone tried to reply to the open window several hours later. The money you save is cancelled out by any problem being impossible to deal with."
1 Helpful Report
Posted 2 weeks ago
"Shocking company to deal with , Fall back on T&Cs to get out of obligations so if you do insist on using them read them very carefully. In future go direct to the parcel delivery company, these middle men add no value."
1 Helpful Report
Posted 2 weeks ago
"AVOID USING THEY REALLY DONT GIVE A **** ABOUT YOU OR YOUR PARCEL - READ THE REVIEWS FROM 100+OTHERS - TAKE YOUR BUISNESS ELSEWHERE OR YOU WILL REGRET IT"
1 Helpful Report
Posted 3 weeks ago
"Paid for service then delivery company rang on the day and said that they could not collect the parcel."
1 Helpful Report
Posted 3 weeks ago
"Extremely unreliable, booked in on a Friday for a Monday collection. Was told it would be between and 8am and 9am. They never arrived, waited until 7.30pm and then the next day told me I need to reschedule and no apology."
1 Helpful Report
Posted 3 weeks ago
"On 3 of September I have ordered this company to collect package from UK from LN8 3FH and to deliver to Germany. After 7 days I have asked them where is my package. The answer was that the package is not collected for unknown reason and they were ready to refund me for the service, but after one day, I have received another answer from them that the package is colleceted but it is not delivered for also anknown reason. And now, the package is in Parcel Monkey in Southampton and they have asked me to dispose of the item, to collected personaly or to return item to sender or seller. And they have let me known: "Please be aware that an administration charge of £5.00 applies should you choose for us to despatch your item, and in addition you will be required to pay any returns charges levied by the courier and shipping costs to it's final destination. And I only want to see my package on destination address in Germany for what I have payed, please! And I have no intention to pay more that I have already payed."
Helpful Report
Posted 1 month ago
"add extra charges, not good......."
Helpful Report
Posted 1 month ago
"They broke my box and lost/stole my stuff. The insurance they sold me did not pay for anything as they asked for purchase receipt of every missing item!"
Helpful Report
Posted 1 month ago
"I paid extra for next day delivery and waited in all day ...3 days later it arrived. Extremely frustrating as the tracking link did not work and no one would tell me the courier tracking number was so I could contact the courier. When I asked for a partial refund I was told Parcel Monkey have small print which states they are not liable if the courier does not deliver as paid for! Refused to entertain a partial refund for the extra I'd paid for next day delivery"
Helpful Report
Posted 1 month ago
"People be aware, my parcel was picked up 10 days late then after 2 weeks I was told that I didn't attached some paper work which I did and they told me that i am lying then i asked them to return the item back to me after they said corrier refused to send the item and now they want to charge me 20 pounds then They Said they gone keep half of the amount that i paid which is 100 pounds (my parcel was international) and when I had a chat (don't even try to find their phone number they don't have a phone number) They Said it's my fault my problem.......so I don't know where my parcel is, and they kept my money and I should pay another 20 pounds ....I lost my money my reputation my time and they don't give a st....at all so people be aware"
Helpful Report
Posted 1 month ago
"I would give them no star if i could People be aware, my parcel was picked up 10 days late then after 2 weeks I was told that I didn't attached some paper work which I did and they told me that i am lying then i asked them to return the item back to me after they said corrier refused to send the item and now they want to charge me 20 pounds then They Said they gone keep half of the amount that i paid which is 100 pounds (my parcel was international) and when I had a chat (don't even try to find their phone number they don't have a phone number) They Said it's my fault my problem.......so I don't know where my parcel is, and they kept my money and I should pay another 20 pounds ....I lost my money my reputation my time and they don't give a st....at all so people be aware"
Helpful Report
Posted 1 month ago
"Void this comppany!!! Chose to pay more money so I can fully insure the package, yet my item got damaged and they won't compensate!!"
Helpful Report
Posted 1 month ago
"Avoid! I sent a large and very heavy item that went missing. The item was worth £2350 and all insurance options were disabled due to the price of the unit. I thought it was a Next Day Delivery service and quite simply items like this don't just go missing! Customer services were very unhelpful, Parcel Monkey are not a member of any Alternative Dispute Resolutions Programs and I feel like they don't care a less, informing me there is nothing they can do after 2 days of raising the issue. In addition, they misled on their reviews as the star system next to the courier service is not actually for that courier service, it is for all companies!"
1 Helpful Report
Posted 1 month ago
Parcelmonkey is rated 1.05 based on 163 reviews

Start Your Free Trial Today

Send 400 review invitations for FREE!

Activate Your Account

Book your activation call by clicking the button below. Or call us now on 0116 350 0610 . Book a Call

Alice, Customer Support
Cookies help us improve user experience. They are also used for statistics, quality assurance, social media and for marketing. By using our website you consent to all cookies in accordance with our User Privacy Policy and Business User Privacy Policy.
Close This