Kabayan Remit Reviews

4.80 Rating 16,373 Reviews
97 %
of reviewers recommend Kabayan Remit
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Postal Service
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
99%
Accurate And Undamaged Orders
98%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.83 out of 5
Returns & Refunds
Returns Process
Easy
Read Kabayan Remit Reviews

About Kabayan Remit:

Kabayan Capital Limited trading as Kabayan Remit was incorporated in June 2012 to help our kababayan who are working very hard overseas to send money to their loved ones in the Philippines. With Kabayan Remit, you can go to your account and send money anytime you want. In this digital world, we give the most efficient, cost-effective, and convenient way of transferring your money to the Philippines!

Visit Website

Phone:

020 3474 0999

Email:

info@kabayanremit.com

Location:

Murdock House, 30 Murdock Road

Write Your review

Tell us how Kabayan Remit made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
I was asked to send compliance documents right after a transaction. I emailed copies of 2 debit card statements but was asked to send one more proof of billing. This caused further delay in my money transfer. I was expecting the money to be credited before 4 PM in the Philippines as what was advertised in your website. The money arrived in my beneficiary's account at 6 PM when the bank has already closed. That money was supposed to fund a postdated check. You do not realise the amount of stress you put me into because of waiting for the money transfer.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Customer, Thank you for your review and for raising your concerns. We apologize for the inconvenience caused by a delay of your remittance. According to our records the receipt has stated the funds will be credited from 1 PM - 6 PM (Manila time), if you have received an SLA stating it will be credited before 4 PM please do let us know, so we can investigate further. From time to time we have to review our identification records to process your transaction due to our ongoing compliance responsibilities. Compliance is our responsibility to UK and Philippines banking legislation. It is to ensure that we have up to date compliance records. If you have any further comments or concerns regarding the service you have received please do not hesitate to get in touch with our support team at info@kabayanremit.com and we'll ensure to answer all your questions po. Best wishes, Kabayan Team
Posted 3 years ago
Lack of consideration and empathy to client’s needs and not organised. Requirements should been asked before clients contact to send not pending transactions because clients not able to provide docs right away.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Mary, Thank you for your review and for raising your concerns. From time to time we have to review our identification records to process your transaction due to our ongoing compliance responsibilities. Compliance is our responsibility to UK and Philippines banking legislation. It is to ensure that we have up to date compliance records. If you have any further comments or concerns regarding the service you have received please do not hesitate to get in touch with our support team at info@kabayanremit.com and we'll ensure to answer all your questions po. Best wishes, Kabayan Team
Posted 3 years ago
I make a transaction almost every week. Despite of this, I have never been able to select a winner.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po. Thank you for your review. We currently have a few promotions running, one of them is Remit to Win iPad Mini at the end of each month. The terms and conditions are the following: Get 3 Raffle ENTRIES: When you remit online/via app or 1 ENTRY: When you remit via Viber/ Chat/Phone. NOTE: All entries are automatic. The winner is allocated via random number picker. You can view all or monthly draws via Facebook Live video. https://www.facebook.com/pg/kabayanremit/videos/?ref=page_internal Thank you po! Best Wishes Kabayan Team
Posted 3 years ago
My money didn’t arrive on the date that it was stated online.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Maridee, Thank you for your feedback po. We have looked at your recent transactions and it seems that all remittances have been credited on time apart from the one sent over the Easter Bank Holiday and credited a day later. We apologize for any inconvenience this may have caused and if you have any further comments or queries do not hesitate to get in touch with us info@kabayanremit.com Thank you po. Best wishes, Kabayan Team
Posted 3 years ago
Not all, but some of the staff are incompetent, misleading informations are given to the clients. Communicating with you when there are some concerns can sometimes feels like one way. You want to be heard but you never listened when there is an issue. Acknowledging clients concern is one way of showing you do care.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Ms Ruby, Thank you for your rating and review. I am sorry to hear you had experienced some issues in communication with our staff. We take great care in making sure all our staff is trained to accommodate client's needs. We would like to make your experience with Kabayan better. You can always contact us for any further assistance with your account or remittance and we'll ensure we can answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
Just try the service once and Took 3days to clear my remittance.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Customer, thank you for your rating and review. We always take great care in making sure we notify our remitter on the transaction clearance time. Upon checking your recent transaction which was created on Saturday and Credited on Tuesday, we haven't encountered any delay po. The receipt sent to you has stated that the funds will be credited on Tuesday from 1-6PM. If you have any further comments or suggestions please don't hesitate to get in touch with us at info@kabayanremit.com. Thank you po. Best wishes. Kabayan Team
Posted 3 years ago
The money was not credited on the said account on the mentioned schedule. Customer representatives kept calling anytime of the day, not minding if the customer is asleep from a night shift. Can you just message first if free then will give you a callback once available. Cannot wait if the money is not yet credited to you, again kept calling. Sometimes, you also need to wait a bit. Thinking to look for another remittance. Suggesting my friends and relatives not to use this remittance center. I'm not using this as much as I do before.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Ms Myreen, thank you for your rating and review. First of all, we wanted to apologize for the inconvenience caused by a delay of your remittance. Secondly, we will ensure we contact you via alternative methods, e.g SMS message or e-mail rather than calling you po. Please be advised that you will be eligible for a discount next time you remit, for more information or if you have any further comments and suggestions please don't hesitate to contact us at info@kabayanremit.com. Thank you and have a good day po! Best wishes. Kabayan team.
Posted 3 years ago
Put on hold for 32 min.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! We appreciate your feedback. We apologize for the inconvenience caused and hoping you won't experience this again. You can always contact us for any further assistance with your account or remittance via Live Chat, Facebook Messenger or Viber. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
Everything
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! Thank you for your rating. We would like to make your experience with Kabayan better. You can always contact us for any further assistance at info@kabayanremit.com and we'll ensure to answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
Your people were not very helpful your rates were very good but too much hastle
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! Thank you for your honest review. I am sorry to hear you had some difficulties with the service. We would like to make your experience with Kabayan better. Please email us regarding any concerns you may have and we'll ensure to answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
I have experience that they forgot the money to send it and it's been sitting my money for 5 days I should get compensate for that and few more complaints
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! Thank you for your honest review. I am sorry to hear you've experienced some difficulties with the service. We would like to make your experience with Kabayan better. Please email us regarding any concerns you may have and we'll ensure to answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
The money was not there on stated day.It was not there the next day.I had to contact Kabayan.They gave a new number the same as the original pick up number.This did not work,Then a letter was to be added to end of original number.3rd day lucky.I was informed there was a systems error causing this.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Mr Andrew, thank you for your review. It is with great regret that we've received your complaint. It surprises us that such an unfortunate incident has happened to one of our valued customers. We encountered system issues with some of our Cash Collections so we have sent a text message to those who were affected on that day. We are very sorry that this happened to you but rest assured it won’t happen again. This incident has been duly noted and the necessary precautions have been put in place to avoid these errors again. Best Regards, Kabayan Team
Posted 3 years ago
Pending transaction.. on the beginning a superb service but deteriorating lately.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! Thank you for your honest review. We would like to make your experience with Kabayan better. You can always contact us for any further assistance with your account or remittance and we'll ensure we can answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
They did not sent confirmation of my receipt
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Iris, Thank you for your review. Please be advised that we have sent you an SMS confirmation for your latest transfer. We have also sent you an email, however you may need to check your Spam folder. If you can't find any of the above, please could you update us with your current mobile number and e-mail address. Thank you! Best wishes, Kabayan Team
Posted 3 years ago
too fuzzy and have conflicting words
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! Thank you for your honest review. We would like to make your experience with Kabayan better. You can always contact us via email info@kabayanremit.com for any further assistance with your account or remittance and we'll ensure to answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
I accidentally sent to a wrong beneficiary but straight away within seconds called to have it ammended and even paid the ammendment fee and assured me it be looked into but still your office was not able to correct and still sent the money to the wrong beneficiary which caused a lot of trouble and incurred charges for late payment as the money did not arrive on time. Very disappointed.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! Thank you for your honest review. We apologize for the inconvenience caused and would like to make your experience with Kabayan better. You can always contact us for any further assistance with your account or remittance and we'll ensure we can answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
Numerous transactions were delayed.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! Thank you for your honest review. We would like to make your experience with Kabayan better. You can always contact us for any further assistance with your account or remittance and we'll ensure we can answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
Money released late and called for assistance, waited 30 mins. To be answered then promised to call back in 5 mins. To check in the system about my concern did not return the call..waisted my time. I am a regular customer even and has recommended kabayan to a lot a friends Such disappointment.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Jonna! Thank you for your honest review. I am sorry to hear you had some difficulties with the service. We would like to make your experience with Kabayan better. Please email us at info@kabayanremit.com regarding any concerns you may have and we'll ensure we can answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
did not solve the problem.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po. At Kabayan Remit we take great care to ensure all issues are resolved and customer is left satisfied. If you have any concerns regarding the service you have received please do get in touch via info@kabayanremit.com for any assistance with your unsolved problem. Thank you po.
Posted 3 years ago
My family back home they don't get the money on time,it's take couple of days before they got the money,
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello po! Thank you for your honest review. We would like to make your experience with Kabayan better. You can always contact us for any further assistance with your account or remittance and we'll ensure we can answer all your queries. Salamat po. Kabayan Team
Posted 3 years ago
Kabayan Remit is rated 4.80 based on 16,373 reviews