Intus Healthcare Reviews

4.75 Rating 1,786 Reviews
95 %
of reviewers recommend Intus Healthcare
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 91%
Accurate And Undamaged Orders
96%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.80 out of 5
Read Intus Healthcare Reviews
Visit Website

Phone:

08000248050

Email:

contact@intushealthcare.com

Location:

17 Boundary Business Centre, Boundary Way, Woking

Write Your review

Tell us how Intus Healthcare made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Am trying to obtain filters that you are Still not supplying
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Stephen, We only sell filters for the current machines, or machines that have been discontinued by the manufacturer in the last 2 years. One of our customer service team will be in contact with you shortly to discuss this, as we can see you have ordered the DreamStation filters from us twice this year. Intus Healthcare
Posted 1 year ago
AVOID THESE PEOPLE AT ALL COSTS AS THEY SEND SPAM EMAILS AND IGNORE GDPR REQUESTS. I MADE A REQUEST FOR MY DETAILS TO BE REMOVED FROM THEIR SYSTEM OVER A YEAR AGO, THEY CONFIRMED THAT THIS HAD BEEN DONE BUT OBVIOUSLY THEY IGNORED THE REQUEST AND SO I HAVE NOW REPORTED THEM TO THE ICO AS THEY IGNORE THE LAWS OF PRIVACY AND BREACH THE GDPR
Helpful Report
Posted 1 year ago
We do not believe this review to be accurate and wish to respond to the serious allegations made. You requested an explanation regarding one email that you received from us, which we provided promptly. We also replied to all of your follow-up questions; they were not ignored and you thanked us for our responses. We have reviewed all of the correspondence and at no point did you request that your account be deleted, nor we did not confirm that it had been. We have of course done this immediately in response to your review. As a healthcare company, privacy is an utmost priority and we are fully GDPR compliant. Regards, Intus Healthcare
Posted 1 year ago
The initial product did not work and the replacement needs to be adjusted but there is no way for me to modify the air flow. I fel like I wasted £800.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Michael, I can see that the last order you placed with us was in 2017. Is this machine you are having trouble with? If so, this was an auto machine which adjust automatically over night and over time so you do not need to adjust the pressure settings / air flow. One our of customer service team will be in touch with you shortly to help you resolve any issues you may have. Intus Healthcare
Posted 1 year ago
I never received it
Helpful Report
Posted 1 year ago
Your order was cancelled and refunded at your request, which was why it was not received.
Posted 1 year ago
Very aggressive generally and sales orientated. Helpful initially then received some unusual comments from them. Unusual for a health supplier to say the least.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Stephen. Over the last few weeks you have inundated our team with dozens of questions, and abused them. We are trying our best to help the NHS and concerned customers during a very difficult time. You have chosen this period to repeatedly waste our time and offend members of our helpful, caring and polite team at a time when they are under enormous pressure. You have now moved on to trying to publicly damage our reputation. The hundreds of other reviews we have received demonstrate we are not the company you are falsely making us out to be. We politely request that you end your campaign against us, and allow us to continue our efforts to provide respiratory equipment to those with genuine need at a time when it is more important than ever.
Posted 1 year ago
Ordered item with 5 day delivery. Not delivered so emailed to enquire. No reply. Phoned and was told item out of stock and would be another 2 weeks. We desperately needed this medical item so used a uk company for speed of delivery. If you are selling medical equipment you should inform your customers if you cant deliver. Refunded quickly after 9 days but now using a courier at great expence and inconvinience for a £10 item as urgent now. Usless
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi. Normally we have stock of the Oxygen Enrichment Port Adapter, and if not, we can order it in easily from our supplier within a couple of days. However with the Coronovirus situation the availability of this item from our supplier has changed. Therefore we are not able to deliver this item within the normal time frame. I can see from our inbox that you emailed us on the Saturday 14/03 (which we were closed for the weekend). However we did reply on Sunday 15/03 at 08.50am. I apologise that you were not informed of the delay at the time of your order, or via our customer service team. However this is exceptional circumstances, and not how we like to work. I sincerely apologise for this, and for any inconvenience caused. Intus Healthcare
Posted 1 year ago
Still haven’t got my order.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hello Assumpta, we've looked into this and the tracking shows it was delivered to you on September 29; please can you contact us directly so we can help you locate the package? Regards, Intus Healthcare
Posted 3 years ago
I still haven't received my order. Now at least 7 days overdue!
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello James, we are sorry to hear that. It was dispatched to you a week ago and should have arrived by now, so there may be an issue with the postal service. A member of the team will be in touch to resolve this for you. Our sincere apologies for any inconvenience caused. Regards, Intus Healthcare
Posted 4 years ago
The Product didn't arrive yet???
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello Thomas, we apologise for the delay and thank you for bringing it to our attention. We have contacted the courier and they have advised it will be with you this week, as it was delayed due to the Easter break. This is frustrating for us as we dispatched it last Monday and it should have arrived before Easter. We will continue to liaise with the courier to ensure it does arrive this week as they had stated. We apologise for the delay, and hope that you will consider revising your review once it arrives. Thank you. Intus Healthcare
Posted 4 years ago
Poor customer service, very inflexible.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hello Mr Ko, we are sorry we feel this way. We made three attempts at delivering your parcel and each time you did not accept the delivery, or subsequently collect the item from the depot. As no alternative address could be provided, we provided a full refund despite the multiple postage charges we incurred. We feel there is little more we could have done in this situation, but please advise us if there was. Regards, Intus Healthcare
Posted 4 years ago
Delay in delivery. They told me 2-5 days.abd now its 8 days and they don't deliver my order
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Ammar, we are sorry for the delay caused by Royal Mail losing the package. We sent a replacement out to you which I believe arrived safely. Once again our apologies for the delay this caused but trust we resolved it promptly and to your satisfaction. Regards, Intus Healthcare
Posted 4 years ago
I do not get goods yet.
Helpful Report
Posted 6 years ago
VERY POOR SERVICE DUE TO PRODUCTS OUT OF STOCK .
Helpful Report
Posted 6 years ago
Your website does not explain the sizes fully on your RemZzzs mask liners v.small, small, petite, therefore I requested small and got petite after trying them with my mask they leave me with a small hole and a lot of material left hanging out of the bottom of my mask, when I contacted you to complain I was told no exchange as they were sterile after a row you decided if the box was intact and the inside bag was not opened you would exchange, but how could I have tested the fitting with my mask without opening the bag and also the other question is exchange to what as you stated the above 3 sizes are all the same. I have done business with you in the past with no complaints and always trusted the sizes. No more I will shop elsewhere Yvonne Willis. 2/11/2015
Helpful Report
Posted 6 years ago
I ordered a mask a week ago for it to be delivered to Palma, Mallorca - still no sign and still waiting for a good nights sleep.
Helpful Report
Posted 6 years ago
Very disappointed my machine is set at 10 and the mask cannot cope with it, the air escapes irrespective of how tight the head gear is. Over 3 nights I have not been able to get anymore than 2 - 3 hours sleep a night. It is exceedingly noisy and disturbs my wife's sleep as well. I would appreciate a full refund and I will send the product back as it is useless to me. I have used masks for 15 years and have not had any of the above problems. Nothing in your literature mentions about pressures minimum or maximum which is relevant to the use of the mask . I await your reply
Helpful Report
Posted 6 years ago
The unit does not produce sufficient air flow to work effectively, it has a very weak compressor and air flow is hardly noticeable. I was forced to revert back to my responics unit.
Helpful Report
Posted 6 years ago
I am waiting for my parcel :-(
Helpful Report
Posted 6 years ago
I have been using CPAP for 25 years and I found this product does not work for me.Can I return unused items for a refund Please
Helpful Report
Posted 6 years ago
Having failed to conclude the sale due to lack of my paperwork you agreed to refund my cash , this you did for the air pump thank you , However you still sent the mask to which I have nothing to connect it with , perhaps I can adapt a vacuum cleaner? I suppose now I have the mask I should be glad ?
Helpful Report
Posted 6 years ago
Intus Healthcare is rated 4.75 based on 1,786 reviews