LV= Reviews

3.37 Rating 218 Reviews
61 %
of reviewers recommend LV=
Merchant Metrics
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Queries Resolved In
Over A Week
Read LV= Reviews
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Someone ran into the back of my parked car on 20th April causing considerable damage. Contacted LV who arranged for the car to be picked up for assessment. Called later to give them the police Scotland crime number so they could access information from police in order to proceed with claim. I was asked to get drivers details from police so LV could make a claim from other driver’s insurance company. Data protection does not allow this and LV know data protection does not allow this but obviously trying to avoid paying the small charge levied for accessing this information. I have made several calls to find out if my car is to be repaired or written off and every time I am told that someone will get back to me the following day to let me know what is happening but they never call. I have been without my car for 10 days now and would really like some resolution.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi, we're sorry to read of your experience. If you could email us your details to LVCares@LV.com then we'll look into this for you. Regards. Nick
Posted 2 years ago
Appauling customer service. I was struggling with one payment after being made very I'll and hospitalised. The only option they gave me for missing this payment was to cancel my policy and no longer be insured. I would however be liable for the rest of the policy but could pay it in smaller amounts. The woman was abusive and bullying on the phone. As a vulnerable adult I feel appalled. in 2 years I needed help delaying one payment and they were only interested in destroying my credit score and threatening me if I don't pay. Appauling company
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi, we're very sorry to read of your experience. If you could email us your details to lvcares@lv.com we'd like to look into this for you. Regards. Nick
Posted 2 years ago
Processed payment online, asked to confirm billing address - no screen to check personal details like address - only billing address. Called to advise the address is wrong, less than 5 minutes after payment to be faced with an admin fee to change. No thanks!! Now with another insurer that cost marginally more but actually gives a lot more cover and extras included in the price. Check what you’re buying, they may look good but you can find cheaper elsewhere. Woman on the phone couldn’t have cared less about losing my custom, no sense of value to paying customers so won’t consider again in future.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi, we're very sorry to read of your experience. If you could email us your details to lvcares@lv.com we'd like to look into this for you. Regards. Nick
Posted 2 years ago
Got given a quot payed the deposit, declined the payment 5 long phone calls later and I have apparently wait a few days for my money back when I need my car insurance within 2 days. Awful company. Don't waste your time and money not worth the stress.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Paid for building insurance. Never mad a claim on any insurance in my life including when hit by another driver. Purchased a new home only to find some structural damaged hidden behind an old burglar alarm box. It would appear the damage is caused by a failed window lintel below. LV would not even send someone out to assess. "It's a wear and tear Issue, you are not covered" Since when has a stone lintel ever been subject to maintenance, preposterous! The building insurance not worth the paper it is written on, if I cannot claim when part of the building fails through no fault of my own.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Mr Dean, I’m sorry to hear that we were unable to assist with the claim you were looking to make on your policy. If there are any questions you have regarding this or anything that our claims team didn’t address, please email your details to us at LVCares@LV.com and we’ll look into this for you. ^Charlie
Posted 2 years ago
When LV sent my renewal It had increased from £147 to £242 an increase of 65% even though I had not made a claim with any insurance company home/ contents policy for over 50 years. I entered the identical details for LV on a comparison site and the quote was £67 cheaper. MY ADVICE IS TO GIVE LV A WIDE BERTH BUYER BEWARE
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Mal, sorry to hear that you were unhappy with the experience you had with us. We do offer a further discount online which can often help to provide you with a more competitive quote. Thank you for your feedback. ^Charlie
Posted 2 years ago
Beware this LV scam! Got a quote for insurance three weeks ago and was fine with it. Called LV to start the policy but they said the price would now be almost triple what I had in writing! They said the value of my vehicle had been noted down incorrectly by them (so they claim), in this case about what you'd pay for a big mac meal. I mean who has a £10 car?!! The quote they send you doesn't show your valuation of your vehicle either so this scam has got legs assuming LV's sales staff are on commission this is a ca$$h cow for them. My new fake quote is almost three times what it was. Just sharing incase you come across, or have come across these dodgy dealings? All smells a bit fishy, so on that basis it's a scam avoiding, fishy smelling 1 star rating from me.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Andrew, thanks for your review. It is correct that we do not record the value of your vehicle on our policy systems any more, which is why this is not shown on your documents. However, I would like to have a look into what has happened here. Can you please email me your details to LVCares@LV.com and I will do so. Many thanks, Jake
Posted 2 years ago
After being in a car accident with one of their customers I have had non stop spam phonecalls regarding the accident and how I'm due compensation. They were the only company involved to have my phone number as I was only a named driver. The claims companies have said they received my data through a sharing company which buys its data from insurances T
Helpful Report
Posted 2 years ago
I can absolutely confirm that LV= would never pass on or sell your data to any claims management companies. All of our claims are dealt with by our own in-house claims team. It does however sound as though you may have been a victim of ‘Vishing’, and we’ve put together a page of information that may help you here https://www.lv.com/about-us/company-information/fighting-financial-crime/vishing. This page includes details of how to contact the Telephone Preference Service and the Information Commissioner’s Office who may be able to offer further advice. Many thanks, Jake
Posted 2 years ago
I tried to set up insurance and they quote they gave me changed within minuets and the reason they gave me was becuase I wanted insurance today if I wanted to wait a week then it would go down, even though in my quote i put for my insurance to start today.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Bethany. Thanks for your review, I am sorry to hear about the troubles you had with your quote. If you’d like us to take a look at your quote to confirm any details, please email me your details to LVCares@LV.com and we can do so. Many thanks, Nick
Posted 2 years ago
I have 3 policies in total with this company. 2 for my own cars and 1 for my wifes car (which is registered in my name, remember that bit) My son is going travelling and is leaving his car with me as he is not sure how long he is going to be away I wanted to insure the car in my name to keep everything legal and enabling me to regularly run the car so it is not sat still for the time he is away. I did think this would be a simple request but the service I received was border line incompetent and I will not be renewing with this company. The adviser on the phone asked me several questions repeatedly and just didn't seem to understand what I wanted, the impression she gave was that she did not want the business which I found crazy in the current economic climate and just wanted to get me off the phone! She put me on hold for several minutes and came back to me to advise I could not insure the car as I was not the registered keeper? I queried this as my wife's car is registered to me but she has an insurance policy with LV in her name. I was told I couldn't do it and I would have to transfer the car in to my name for insurance on the vehicle! So when my son returns I would have to transfer it back into his name which would register and extra 2 keepers on the vehicle! Absolutely shocking service and would not recommend to anyone, this was not what I was expecting having 3 policies with this company. I strongly advise you use another insurer.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Chris. Thanks for your review, I’m sorry that you were unhappy with our response to your question here. If you’d like me to take a second look at this to see if it would be possible for us to offer cover, please email me your details to LVCares@LV.com Many thank, Nick
Posted 2 years ago
Our house in London was burgled on 23 February 2018. The property and the contents of the house is insured by LV= . The incident was reported to the police and to the insurance company. After nearly a year after the burglary LV= has not paid us any compensation. The LV= confirmed that we fulfilled all our obligations and duties in accordance with the insurance policy and even send us £100 cheque as a compensation for the delay that we had not accepted. The only explanations for the delay were that the company needs more time, the lost adjuster was on holiday, etc. Every time we are calling them the members of stuff promising to investigate a matter and to give us a call back that they are never doing. Last official letter from the LV= was sent to us on 06 July 2018 with the advice to refer our complaint to the Financial Ombudsman Service. Since that we had not heard from them till this January when we received a letter from LV= with the home insurance renewal in which they increased their price nearly twice. Do you think all this is fair? We have a strong feeling that we had been robbed twice, initially by the thefts, then by LV= :-((((
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Nick, We're sorry to read of your dissatisfaction with our claims service. If you'd like us to look into this for you, please can you email us your details to LVCares@LV.com. Regards, Nick
Posted 2 years ago
I didn’t really have a problem until I had to contact them, I cancelled a policy mid-term and they gave me a small refund, however when they told me they will refund me I told them the account I paid them with was closed so I wouldn’t receive it. Any normal person would probably try to get the refund to me some other way (cheque) Not LV they told me they must send it to my closed account even though I cannot access it and it will only bounce back to them. This meant I had to call my bank to find the payment, so I called the bank unfortunately they couldn’t help over the phone, so I had to go into my branch who then said LV are making things hard and all they could do is bounce it back to them. I called LV who told me it will now take 2 weeks to bounce back. Then they told me I need to call every day for two weeks to check its back with them. It takes 20 mins to get through to them and when you speak to someone they are quite awful. Now they insisted on this because of money laundering regulations, the refund is £130 it is a joke they said they must do this?? Now I have checked the regulation and it recommends taking extra care refunding people however it only applies to high sums. And high-risk transactions say I wanted the refund into a bank in Africa or Columbia. LV have zero common sense I would never recommend them their customer service is very poor. If they can get out of helping you, they will, and they tend to talk over you on the phone very rude.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi , we're sorry to read of your experience. If you'd like us to look into this for you, please can you email us your details to LVCares@LV.com. Regards, Nick
Posted 2 years ago
Avoid. Useless thieving insurance provider
Helpful Report
Posted 2 years ago
Bad Insurance, don't worth it at all..... I have waited two months for the final answer of the claim (flight cancellation + flight delay). Clear evidence available but LV did not want to the full responsability. Really not acceptable, I would definitely not recommend it.....
Helpful Report
Posted 2 years ago
Added another vehicle to an existing policy in September 2018. Hit by 3rd party who have admitted liability (drivers door hit). Car sent to their approved repairer. Car has come back now with no warranty because they have sprayed the wing to colour match (car 2 years old). Paintwork horrendous having already chipped. Taken vehicle to Burrows for inspection. LV sent out their own person to do the inspection. Only authorising 2 door seals. Says paint work satisfactory?! Clearly not when the claims advisor says on the phone that customer relations have seen the photos and will put me in a position as per before the accident. Three days later your telling me your not responsible for anything other than 2 door seals. Over promise and under deliver. Good job calls are recorded! What are you going to do about the warranty issue now. The car is on finance and the dealership won’t take the car back in that state! Avoid LV and the cowboys who carried out the repairs - Just Car Clinic. Will be taking the matter to FOS.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Added another vehicle to an existing policy in September 2018. Hit by 3rd party who have admitted liability (drivers door hit). Car sent to their approved repairer. Car has come back now with no warranty because they have sprayed the wing to colour match (car 2 years old). Paintwork horrendous having already chipped. Taken vehicle to Burrows for inspection. LV sent out their own person to do the inspection. Only authorising 2 door seals. Says paint work satisfactory?! Clearly not when the claims advisor says on the phone that customer relations have seen the photos and will put me in a position as per before the accident. Three days later your telling me your not responsible for anything other than 2 door seals. Over promise and under deliver. Good job calls are recorded! What are you going to do about the warranty issue now. The car is on finance and the dealership won’t take the car back in that state! Avoid LV and the cowboys who carried out the repairs - Just Car Clinic. Will be taking the matter to FOS.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Used there approved garage motofix Exeter. Low hourly rates which they agree to =low quality job . 12 garage s later not one will quote to rectify my van . Avoid lv and motofix at all costs
Helpful Report
Posted 2 years ago
Tried to make a claim for rain damage during some *VERY* heavy rain I was told that because their records showed it hadn't rained "enough" during that day, that they wouldn't honor my claim, even though the torrential downpour made local news! Another disgraceful company that will always do their best to avoid paying out The lady answering the claims call was also exceptionally rude and patronizing. AVOID
Helpful Report
Posted 2 years ago
“I have been with lv for decades , with multiply products and a loyal customer but becided to switch after the following Last year I forgot to renew my house insurance with lV and then contacted lv to see if I could renew but luckily it was late and then found out that the new quote was a lot less then then renewal price, as I was considered a new customer. This month I found I could get my car insurance from Churchill and save £160.00 . So much for loyalty. I will be looking to move my other products. you only seem to allow people to review after buying your products by a invitation link to reevoo; and do not seem to allow customers/clients leaving LV to give reviews as why they are leaving? Why not have reevoo also sending invitations to ask why your customers/clients have left and showing this on your site?
Helpful Report
Posted 2 years ago
My wife was recently hit from behing in traffic while waiting in a queue at a roundabout! she is insured with LV for fully comprehensive and so was the person who ran into her! HOWEVER! it has been more than a week now since the accident and although she has a hire car from enterprise car hire she has not had any plans to repair carried out by LV and they are saying that due to her car being T reg it is not woth repairing anyway?? WELL LV it is worth it to my wife and she wants it put back as it was before it was hit!! NO chassis damage was done only panels/bplastic bumper etc how come they take her money for insurance cover then say its not worth repairing when damaged?? this conpany has the worst customer relations I have ever encountered and will NEVER use them again EVER.
Helpful Report
Posted 2 years ago
Dear Mr Summers, we’re sorry to read of your wife’s disappointment with our claims team. If you’d like us to look further into the matter, please could you ask your wife to email us her details to LVCares@LV.com. Thank you. Nick
Posted 2 years ago
LV= is rated 3.37 based on 218 reviews