EO Charging Reviews

4.13 Rating 164 Reviews
74 %
of reviewers recommend EO Charging
Merchant Metrics
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone

Write Your review

Tell us how EO Charging made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
EO Charging 5 star review on 22nd October 2020
Valerie Oswick
EO Charging 5 star review on 23rd August 2019
Charlie Whittaker
EO Charging 5 star review on 9th June 2019
Tom Taylor
EO Charging 5 star review on 4th June 2019
Don Morton
EO Charging 4 star review on 18th April 2019
Anonymous
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
The installer was very friendly and did a good job but the app side on Android doesn't work properly, it charges the car but the failing app means the smart side simply doesn't work, customer services is too overwhelmed.
Box looks nice, but bought so we could use the app and take advantage of lower electricity prices at night. Can’t get the app to connect to my EO hub at all. Also my vehicle make and model are not available as a selection within the app. The help desk people on email were friendly enough, but it’s been 2 weeks since I last heard from them. Their response was pretty much ‘We’ll look into it’, so I would expect to have had some answers by now. Disappointed.
Good morning Jonathan,

We’re sorry to hear that you’re having such a frustrating experience with the EO Smart Home app and that you are yet to receive technical assistance from our team.

Customer feedback and satisfaction is incredibly important to us and we are keen to resolve the issue you're facing as soon as possible - could you please contact our Support team immediately on support@eocharging.com or 0333 77 20 383.

Please note that we have personally flagged the situation to our colleagues and they are awaiting to hear from you.

Many thanks,
The EO Charging team
My smart home app has been intermittently faulty with regard to the solar function. Sometimes it works fine, other times it will ignore the instruction to use solar and charges solely from the grid. Very irritating. Today, the app is completely down, saying no connection so am now reliant on the car app. Not impressed so far.
Hi Tony,

Thanks for getting in touch, sorry to hear that you're experiencing such a frustrating situation with our app.

Could you please drop us a note directly on support@eocharging.com with your contact details and one of our experts will contact you directly to ensure these issues are resolved as soon as possible.

We look forward to hearing back from you.

Many thanks,
The EO Charging team
Installed very efficiently By third party electrician who has been great. The app however doesn’t work and along with other reviews there is nothing smart about the kit as it is a glorified plug socket.
Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave us a review - we’re really pleased that your charger is up and running!

That said we're sorry to hear that your experience with our app doesn't match your expectations. Last thing we want is to let our customers down and we would greatly appreciate the opportunity to work with you in resolving these issues.

Could you please drop us a note directly on support@eocharging.com with your contact details and one of our experts will contact you directly to ensure you're getting the most from your charging sessions.

We look forward to hearing back from you.

Thanks,
The EO Charging team
Hi I have an EO smart home charger for about four months now and I wish I had never seen the thing or to be more exact the App. This thing has let me down four times which is once a month since I got it.
It was expertly by Christopher Ruddy so it’s not his fault that the thing is useless.
When I connect my car at approx 11 at night I expect to be able to forget it and the charging will automatically start charging at two o’clock to take advantage of the night rate.
But alas this doesn’t always take place.
The thing starts charging straight away and tells me my smart home is not connected and it cannot connect to something or other in the sky.
I see this is a problem other people have reported.
I have instructed your Irish agent to come and take it away and replace it with something that I can simply set a timer on and the unit will start and stop charging as I it require to. Maybe the simple one would have something to hang the lead on.
And not one made by EO.

Oliver Callaghan.
Hi Oliver,

We’re sorry to hear that you had such a frustrating experience with our app and we thoroughly appreciate you taking the time to provide such a detailed review.

Last thing we want is to let our customers down - please be assured that we are reviewing your case immediately and one of our team experts will contact you directly to ensure you're getting the most from your charging sessions.

Many thanks,
The EO Charging team
The ordering process was good. I found it easy to provide all of the details and photos requested.
The chargepoint installation process was good. The engineers got in contact to arrange an install date, arrived on time and did a first class job with the installation.
Unfortunately, a few days after the installers left, the unit appeared to develop a fault. The LED on the unit flashes red, rather than pulsing blue. I’ve monitored the unit for the past 2 weeks and occasionally it will go back to blue, standby but most of the time it flashes red either 2 times, 5 times, or all the time. The installers came back and checked the box etc. Everything appears to be OK. Then, the evening after they left, the red light came back. The installers are currently waiting to hear back from EO.
Other points. Please also consider providing a cable hook for your tethered chargepoints.

It’s a shame the chargepoint doesn’t work. It’s a nice compact unit. hoping they can get to the bottom of the issue or provide a replacement unit so I can regain my confidence in what appears to be a great product when it works. 2 stars due to what appears to be a faulty chargepoint box.
Hi Alan,

Thanks for taking the time to provide such detailed feedback.

We’re sorry to hear that you’ve experienced a hardware issue with your charger and fully appreciate the frustration this issue has caused you. Please be assured that we are currently reviewing your case and someone from our Home Install team will contact you directly to ensure the issue is resolved as soon as possible.

In the meantime if you have any questions you can contact us directly on support@eocharging.com or call 0333 77 20383.

Many thanks,
The EO Charging team
I wish I could give you top marks, as this is a neat, cleanly styled and discreet little charger, but the flat fee of £645 which was agreed was inflated by another £75 on the day, even though I had paid to have a post specifically installed for the chargers to make the installer’s life as easy as possible, and had also got Octopus to install new tails and breakers and a new metre in a careful position, leaving as much room as possible for the part of the EV installation next to the fuse board.. He was a pleasant and polite man with a very large geographical patch for fittings, but he claimed that the fact that he had had to push cable through a few feet of roof space hiked the price, although he was only here for around three hours before he went on to another two jobs. He did show me the flashing light on the charger and what this meant, and got me to attach the cable to my car for a photo he needed to take. He couldn’t wait around for 5 minutes for my wife to deplete the full charge on the car , so I could properly check it was charging and was pulling away when she returned. It does charge fine thankfully, but now I have set up the EO app on my phone, (something he didn’t do with me but probably should have) each time I scan the QR code on the side of the charger, I get a message telling me that I have an invalid code, so cannot get properly set up. The installer was kind enough to take the £645 in cash I had for him, which I had said was my preference in advance, and will now be sending me an invoice reflecting this as well the demand for the additional £75, which has not as yet arrived. I just feel like there wasn’t sufficient grounds to go outside the flat fee, given the relative brevity of the visit, and it has left a bad taste in my mouth, and made me feel that I would probably go with another company for our London property later in the year. However can’t fault the box yet.
Hi Paul,

We're sorry to hear that your experience with our installation process didn't match your expectations and thoroughly appreciate you taking the time to provide such a detailed review.

We refer our home charging installs to a carefully selected number of installers who in most instances carry out a remote survey to determine whether the installation is standard or if any extra work is needed (for example additional CT clamps). We appreciate that the surveying process may not have been best in your instance and have flagged your feedback to our Home Install team.

Please note that our experts will also be more than happy to remotely guide you through the EO Smart Home app in order to finalise the set up of your charger - could you please contact us directly on support@eocharging.com or 0333 77 20383 so that we can get you up and running as soon as possible?

Many thanks,
The EO Charging team
It stopped working yesterday about eight hours after it was installed, possibly due to heavy rain. After about ten attempts at resetting it (at the fuseboard) this morning, I managed to get it working again. Still waiting to see if it holds out. Not happy at all after spending hundreds of pounds and waiting three months for the installation, and the fact that EO's phone lines are not open at the weekend really doesn't help.
Hi Leigh,

We’re sorry to hear that you experienced a failure with one of our chargers but are glad to hear you were able to resolve the issue over the Bank Holiday weekend.

That being said the last thing we want is to let our customer down and would greatly appreciate the opportunity to work with you in diagnosing the problem that happened in the first instance - could you please drop us a note at support@eocharging.com with your contact details and one of our experts will contact you directly.

In terms of our installation process, we have passed your feedback onto our Home Install team and apologise for any inconvenience caused. Please be assured that we’re increasing our resources in order to remove any future delay for customers.

Many thanks,
The EO Charging team
The charger itself works fine but the EOSmarthome app doesn't work at all. It tells me no EV is plugged in even though my Tesla charges perfectly well so its not a hardware issue.
I also have an issue with the paperwork side. Despite providing all of the information requested before installation to secure the grant I have been chased 7 weeks later for further paperwork to secure the grant. There was a 3 week window before the engineer visit to ensure all was in order. I have received phone calls to chase this up despite making it clear I have just been in hospital as it is now 'urgent'. I don't see how it can be 7 weeks after installation. I would expect that any paperwork issues would be picked up well before installation and covid 19 would not be used as an excuse.
Good afternoon,

Thanks for taking the time to leave us a review, we’re pleased your EO charger is up and running!

That said we're sorry to hear that your experience with our booking process didn't match your expectations - we’ve been experiencing a high volume of home charging installation requests and apologise for any inconvenience caused. Please be assured that we’re currently increasing our resources in order to remove any future delay for customers and make our booking process more streamlined.

Last thing we want is to let our customers down and we would greatly appreciate the opportunity to work with you in resolving the identification problem you're experiencing with our app. Could you please contact us immediately on support@eocharging.com or 0333 77 20383 and one of our experts will contact you directly.

We look forward to hearing back from you.

Many thanks,
The EO Charging team
The app Juice net lets this charger down. It is very unreliable and when schedule charging overnight the app says that it is 'waiting to charge' and in the morning the car hadn't charged at all. Not good when you need a full charge to get to work and back! Need to use car scheduling instead, which is more reliable. Regret having this charger and it has made me nervous about having an electric car now. Have sent EO Support a message but no response received. My partner has and ohme charger which is 100% reliable.
Good afternoon,

Thanks for taking the time to provide such detailed feedback.

We’re sorry to hear that you’re having such a frustrating experience with our app and that you are yet to receive a response from our team.

Customer feedback and satisfaction is incredibly important to us and we are keen to resolve these issues as soon as possible - could you please drop us a note at hello@eocharging.com with your contact details and one of our experts will contact you directly.

We look forward to hearing back from you.

Many thanks,
The EO Charging team
The charger is fine. Your customer service manager is great. But my installation was, in her words, an “ordeal”. There seems to be a weakness in your processes for managing your contractors, and I get the impression that the company is understaffed.
Hi John,

Thanks for taking the time to leave such detailed feedback, we’re really pleased to hear you’re happy with your EO charger.

We’re currently experiencing a high volume of home charging installation requests and apologise for any inconvenience caused. Please be assured that we’re increasing our resources in order to remove any future delay for customers.

The last thing we want is to let our customers down and fully appreciate the frustration this situation has caused you - we value all feedback and would appreciate the opportunity to speak with you in person to get direct feedback on our booking process - could you please contact us on hello@eocharging.com or 0333 77 20383.

We look forward to hearing from you.

Many thanks,
The EO Charging team
Good idea, insanely complicated process involving many different companies. Getting through the initial electrical survey took ages with poor communication. The whole process is opaque with different companies responsible for different parts of the process. It takes a long time. The charger is decent, but unclear which one was suitable, and the juicenet app is diabolical. No link to tariffs or suppliers (Octopus). Control via the app is difficult and not user friendly. Set-up of app and charger is overly complicated. I wouldn’t recommend to anyone else. Only got poor rating because I’ve now got a charger that just about works, but everything else was really hard work. Staff were generally very helpful and tried really hard to put things right, but the processes are not good
Hi Simon,

We’re sorry to hear that your experience with our installation process didn’t match your expectations and we thoroughly appreciate you taking the time to provide such a detailed review.

We’ve passed your feedback onto our Home Install team who will look into how we can make the booking process more streamlined. We value all feedback and would gladly receive your thoughts via email - feel free to contact us on hello@eocharging.com.

Please note that our Technical & Support team will be more than happy to remotely guide you through the EV JuiceNet app so you can set up a charging window to automatically power your car when electricity is cheapest. Our team of experts are keen to ensure your charging sessions are up and running as soon as possible.

Many thanks,
The EO Charging team
Install lacks finesse and the matt:e device has a constant buzzing sound which wasn’t advised.
No information of the number of boxes required inside the house at any point during ordering or prior to installation.

No hanger for tethered charging cable.

App doesn’t support the Octopus Agile tariff and doesn’t have any costs controls, unlike the Ohme app.

Overall, disappointed.
Hi Colin,

We're sorry to hear that your experience with our charger didn't match your expectations and we thoroughly appreciate you taking the time to provide such a detailed review.

Customer satisfaction is incredibly important to us and we would greatly appreciate the opportunity to work with you in resolving these issues. Could you please contact us immediately on support@eocharging.com or 0333 77 20383.

We look forward to hearing back from you.

Many thanks,
The EO Charging team
Wrong charger shipped (& installed) so waiting for a replacement. Clunky hub setup which failed, but sorted after an hour on the phone to tech support.

Early days using the charger, but EV charge rate + Site Consumption always seems to be around 5A higher than PV generation, so I'm using electric from the grid rather than just diverting my excess solar...
Hi Adam,

Thank you for taking the time to leave such detailed feedback - we're sorry to hear there has been an error with your order. Please be assured that we are currently reviewing your case and one of our experts will get in touch shortly.

The last thing we want is to let our customers down and fully appreciate the frustration this issue has caused you. We're keen to resolve the charging issues you're facing until your replacement unit is fitted, could you please contact us immediately on support@eocharging.com or 0333 77 20383.

Many thanks,
The EO Charging team
I was hoping the EO app would allow me to charge using the Octopus Go tariff but as soon as I connect to my e golf it begins charging even though I have set the desired time to start and finish charging
What can I do to solve this problem
Good morning,

Thanks for taking the time to leave us a review, sorry to hear that you've been having problems with your EO smartphone app.

If you have recently had an EO Mini Smart Home installed then you will need to download the 'EO Smart Home' app - this will ensure you can integrate with the Octopus Go tariff.

We recently identified an issue with scheduled charging and have just published an update to the app store. We recommend that you download this update to resolve the issues you're facing.

If this does not resolve the matter then please contact us immediately on support@eocharging.com or 0333 77 20383.

Many thanks,
The EO Charging team
EO Charging is rated 4.13 based on 164 reviews