Colin Appleyard LTD Reviews

4.63 Rating 997 Reviews
91 %
of reviewers recommend Colin Appleyard LTD
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
delivery methods
Own Driver
on-time delivery
98%
accurate and undamaged orders
100%
Customer Service
communication channels
Telephone, Email, Live Chat
queries resolved in
Under an hour
customer service
4.70 out of 5
Read Colin Appleyard LTD Reviews

About Colin Appleyard LTD:

Established in 1971, Colin Appleyard is a family-style business selling new and used motorcycles and cars and associated parts, accessories and clothing. In the showrooms, on the telephone or online, we have long-serving, knowledgeable staff who understand our products and want to give the best possible service to our customers.

Visit Website

Phone:

01535 606 321

Email:

enquiries@colinappleyard.com

Location:

Cornmill Garage, Halifax Road

Write Your review

Tell us how Colin Appleyard LTD made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photo to this review?
Upload Photo
(only JPEG and PNG files) (optional)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Everything went fine great service Karl was a great help.
Helpful Report
(Huddersfield) - Posted 2 weeks ago
Hi, Thank you for leaving us a 4 star review. We're very pleased to hear that Karl at our Huddersfield dealership provided you with great service and that everything went well. Thanks again for your review and we wish you many miles of Safe and Enjoyable motoring in your Jeep Renegade.
Posted 2 weeks ago
Good customer service collected and delivered my car to and from work. Polite and keep me updated on my mot and service
Helpful Report
(Bradford) - Posted 2 weeks ago
Hi Mrs Hinsley, Thank you for taking the time to send us your feedback. We're very pleased to hear how well the staff at our Bradford dealership looked after you and kept you updated. As a company we pride ourselves on providing great customer service and it's nice to hear you have experienced this. Thanks again.
Posted 2 weeks ago
Very happy with car and service. Although boot light not working so had to call this morning. Also think customers should have a choice of either a spare tyre as I think the inflatable kits are dangerous and if you use it and it doesn't work your stuck. Bring back spare tyres.
Helpful Report
(Huddersfield) - Posted 4 weeks ago
Hi Miss Clifford, Thank you for taking the time to send us your feedback and leave us a 4 star review. We're very pleased to hear how happy you are with your Suzuki S-Cross and the service that you received from us. Apologies that the option to purchase a spare wheel wasn't mentioned to you and that the boot light wasn't working due to a loose connection, I believe this is now sorted and that you have also purchased a spare wheel. I will forward your comments on and thanks again for your feedback, we really appreciate it.
Posted 2 weeks ago
Have been looking for a Vitara auto/Allgrip to replace my wifes current car as her pcp is due to end in a few months. We quite like the Vitara (I own a grand Vitara) so we went and had a browse around at Bradford. Spoke with Ian the salesman, a friendly enough chap, and we initially looked for a specific colour, but found a white one we quite liked. We couldn't manage a deal for the car, (and sadly a brand new one is beyond the budget!) but our experience was good and we didn't feel pressured to buy unlike some dealerships.
Helpful Report
(Bradford) - Posted 1 month ago
Hi Chris, Thank you very much for taking the time to send us your feedback. We're pleased to hear Ian provided you with a good experience at our Bradford dealership and would like to thank you for your time in visiting our showroom. If there is anything further that we can help or advise with, please don't hesitate to contact us 01274 581625 opt 1 or www.colinappleyard.com
Posted 1 month ago
Salesman was very good helpful and informative about the cars.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi Kathy, Thank you for leaving us a 4 star review. We're very pleased to hear how helpful and informative you found Matthew to be at our Keighley dealership. Thanks again Kathy and if there is anything further that we can help you with then please feel free to contact us 01535 606321
Posted 2 months ago
Very helpful staff and very good service, the car developed a fault when they first tried to deliver it and it was returned, rectified and test driven to ensure it was all in good working order. The car which I bought over the telephone without seeing was as described and well prepped. I would recomment this dealership. Many thanks.
Helpful Report
(Bradford) - Posted 3 months ago
Hi, Thank you for taking the time to send us your feedback, It's great for us to hear that the staff at our Bradford dealership provided you with very good service and that you also found them to be very helpful. As a company we pride ourselves on providing great customer service and it's nice to hear you have experienced this. Thanks again for your feedback, We really appreciate it.
Posted 2 months ago
I found the salesman very pleasant to deal with as always I’ve been with Suzuki going on 19 / 20 years but this time nothing impressed me with the deal I went with my vitara worth around £9.000 but the four suggested offers appeared to show I was only getting about £3.000 for it so obviously I’m not interested so I will pay the PCP deal of £4.000 and keep the car
Helpful Report
Posted 3 months ago
The salesman, Steve was very helpful and not at all pushy. The part exchange price he gave us was excellent compared to another price we had.
Helpful Report
(Keighley Suzuki) - Posted 4 months ago
Hello, Thank you for taking the time to send us your feedback, We really appreciate it, Thanks again.
Posted 4 months ago
Service and valet 25th April 2019 at Bradford branch."HOW DID WE DO"card gave an Email address which could not be contacted by Microsoft.Sorry to say not upto normally high standard;-Wheels not cleaned properly.Cracks between treads of FNS tyre not reported.But really appreciate "Pick up and bring back service".
Helpful Report
(Bradford) - Posted 6 months ago
Thank you for taking the time to leave a review - your feedback is important & allows us to ensure a continual improvement in the services we provide.
Firstly with regards to the email address; we have looked into this & can confirm the addresses shown on there are valid & correct so we are unsure the reason your message was unable to delivered but we will investigate this further.
Secondly with regards the standard of work; we are sorry to hear you did not feel this was up to our normal high standards & your comments have been passed onto the Manager of our Bradford dealership who will be raising them with the team. As a gesture of goodwill, and as a thank you for taking the time to provide your feedback, we would like to offer to carry out a mini valet free of charge. If you would like to take this offer up, please contact Jason Lee at our Bradford dealership who will be happy to arrange this.
Posted 6 months ago
very good service
Helpful Report
(Huddersfield) - Posted 6 months ago
Hello Mr Brooke, Thank you for taking the time to send us your feedback. As a company we pride ourselves on providing great customer service and it's nice to hear you have experienced this. Thanks again.
Posted 6 months ago
Good service,got me in without delay, slight hickup sending video of health check to my wife not me, good job we are still together need to sharpen up no point leaving my details if they are not used
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hello Mr Ratcliffe, Thank you for taking the time to send us your feedback, Apologies that we sent the VHC Video to your wife instead of yourself. If you could just confirm your details I will make sure the records are updated, you can contact us at www.colinappleyard.com
Posted 8 months ago
Just bought our 6th Suzuki from Colin Appleyard's In Keigthley. Wonderful attention and service from all the staff, from sales,service, and valet of the car. The Swift is 2 years old but looks like new, we are so pleased. Suzuki never fail to deliver outstanding reliability and excellent value for money. Colin Appleyard's attention to customers is 1st class. Best dealership in Yorkshire, that's why we have bought cars time and again,from them.
Helpful Report
(Keighley Suzuki) - Posted 9 months ago
Hello Mr & Mrs Marsh, It's great to hear from you and thank you very much for taking the time to leave us a 4 star review. We’re really pleased to hear how happy you are with your new car and also for us to hear how well you were looked after by our staff, Thanks again, We really appreciate your feedback and very much value your loyalty.
Posted 9 months ago
Very happy with the car not so happy when finance was declined no other options were offered to me I was the one doing the chasing I would have thought colin appleyard would have made more of an effort to sell me the car
Helpful Report
Posted 11 months ago
Picked up our new swift yesterday. Effortless transition from one vehicle to the next. New one looks stunning so the wife is very happy and a bix of chocolates thrown in too. Excellent service from beginning to end. Thanks.
Helpful Report
(Bradford) - Posted 11 months ago
Hello Mr & Mrs Green, Thank you for taking the time to leave us a 4 star review, We’re really pleased to hear how happy you are with your new car and that the service you received was excellent from start to finish. Thanks again, We really appreciate your feedback.
Posted 11 months ago
ian in bradford did a very good job selling me a car .every thing was on time ,car ready when i went to pick it up.only thing i would say is please check it over better some bits were missing but sorted out .
Helpful Report
(Bradford) - Posted 1 year ago
Hello Mr Morgan, Thank you for taking the time to leave us a 4 star review, We're really pleased to hear how well you were looked after by our salesman Ian and that all went well, Thanks again Mr Morgan, We very much value your feedback.
Posted 1 year ago
Unlike other customers after our service we had the outside washed but the inside was not touched... Don’t know why.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Mr. & Mrs. Ferguson,

I believe Paul our service manager has now been in touch with you, with regards to your car interior. As he explained on the phone, your car received a courtesy "wash and vac" after your service but it wasn't booked in for a full valet which would include cleaning the windows as you mentioned to him. I hope this clears things up for you, and we look forward to seeing you back in the future.
Posted 1 year ago
went to huddersfield first not very good at all would mark them 0,then went to bradford met ian and very happy with him.the car is ok and the service i got from bradford was first class.
Helpful Report
(Bradford) - Posted 1 year ago
Hello, Thank you for taking the time to leave us a 4 star review, We're very sorry to hear that your experience at our Huddersfield dealership wasn't up to the standard that we would expect and will certainly look into this, However, we are pleased to hear that your experience at Bradford with Ian was first class and that you are happy with your car, Thanks again for your feedback, We value your comments.
Posted 1 year ago
They made getting a pcp very easy for me
Helpful Report
(Keighley Suzuki) - Posted 1 year ago
Hello, Thank you very much for leaving us a 4 star review, it's great for us to hear how easy we made things for you, Thanks again.
Posted 1 year ago
I received good friendly service
Helpful Report
(Bradford) - Posted 1 year ago
Hello Michael, Thank you for leaving us a 4 star review, it's great to hear you received good friendly service from our staff, thanks again, we really do appreciate your feedback!
Posted 1 year ago
Good price good car happy
Helpful Report
(Keighley Suzuki) - Posted 1 year ago
Hello Stuart, Thank you very much for taking the time to leave us a 4 star review, we're really pleased to hear you are happy. Many thanks once again, we really do appreciate your feedback!
Posted 1 year ago
Colin Appleyard LTD is rated 4.63 based on 997 reviews