British Braces Reviews

4.73 Rating 2,119 Reviews
94 %
of reviewers recommend British Braces
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
96%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Read British Braces Reviews
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
wrong colour sent
Posted 3 years ago
The braces look ok, but they are narrow, and thin. Altogether not very substantial. Wore one set for the last week but already the elastic is breaking and the braces are puckering. The clasps are cheap and nasty, and the adjustments are difficult to use. A very poor product, and despite the name British Braces they are made in China!
Posted 3 years ago
The item was received on time, but it was not the item ordered, which was extremely careless. After this was made known, the service was impeccable; shame about the original mishap!
Posted 3 years ago
Expensive next day delivery and braces really different in reality. Not similar at all to the one in the picture.
Posted 3 years ago
Hi Maria,

Thank you for your feedback,

On your first point, our next day delivery price is set at how much it costs us to send it out to you. Also, we take a lot of care when choosing our couriers and only work with those that we have a good experience with as we want to ensure, to the best of our ability, that the items arrive with you both on time and in the same condition that leaves us.

On your second point - I will investigate personally the differences between the product and the images on the website. We always ensure high quality images are taken of our products and also make sure that the product sent out is always the same product that is displayed on the website.

Please email me an image of the braces you have received and explain the differences to help me understand the issue further to, will.hayes@legendgp.co.uk

Many thanks,

British Braces
Posted 3 years ago
I'm very disappointed at the quality of the braces. The metal sliding agustment fittings are very sharp against your skin. Not very good on a set that cost over £16:00.
Posted 3 years ago
Hi,

Thank you for leaving your feedback with us.

I am very sorry you are not satisfied with the trouser braces you have purchased.

We are more than happy to accept these as a return for a full refund if you follow the returns instructions on the rear of the invoice you received in the packaging.

If you do not have the information, please visit http://www.britishbraces.co.uk/british_refunds/ and return your trouser braces to the address found in the footer of our website along with your name and contact details.

Many thanks,

British Braces
Posted 3 years ago
Braces not correct size as advertised far to small.
Posted 4 years ago
Hi Christopher,

Thank you for your feedback.

We are very sorry that the braces you have received were not as expected. We will be reviewing the sizing on the braces you ordered.

We are more than happy for you to return these to us. Our returns policy can be found on the back of the invoice you will have received in the packaging. If you no longer have this, you can find the returns policy on our website here, http://www.britishbraces.co.uk/british_refunds/

Again, we apologise for the inconvenience this has caused you and if you need anything else, please don't hesitate to call us on 01606 780 260.

Many thanks,

British Braces
Posted 4 years ago
Brought a pair of fashion braces for women. Packaging and quality like something from poundland. Certainly not £11 plus delivery - in total a complete waste of £15.98 - thought I would try them anyway and they pinged off before I even moved - definitely not strong fixings. Appreciate they are fashion braces but seriously these are like the cheapest of cheap. They scream cheap chinese import.....terrible. Not impressed. Seems a bit cheeky charging more than a few quid for them to be honest
Posted 4 years ago
Hi,

We are sorry you have had an issue with the quality of one of the trouser braces that we sell.

Please be assured that these comments will be passed to the manufacturer of these trouser braces.

We are more than happy to accept these braces as a return for a refund as long as the item comes back to us in a resalable condition and in original packaging. All the details of our returns policy can be found on the reverse of the invoice you received in the packaging.

Many thanks,

British Braces
Posted 4 years ago
Website was easy to navigate but recovering the parcel seems to be a different matter. Paid for next day delivery a week ago and still no parcel to be seen
Posted 4 years ago
Hi Fiona,

We are really sorry you have had an issue.

We have checked your order and it shows that you chose a 1st Class delivery service, not a next day service. Your order was despatched on 25th November with Royal Mail. Royal Mail tell us that 1st Class orders can take up to 5-7 working/business days due to the busy seasonal period.

My colleague will be in touch with you shortly to discuss this further.
Posted 4 years ago
British Braces is rated 4.73 based on 2,119 reviews