Box.co.uk Reviews

4.44 Rating 1,651 Reviews
86 %
of reviewers recommend Box.co.uk
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
delivery methods
Courier
on-time delivery
Greater than 56%
Customer Service
communication channels
Email, Telephone
Read Box.co.uk Reviews
Visit Website

Phone:

0121 202 0000

Location:

First Avenue, Minworth

Write Your review

Tell us how Box.co.uk made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photo to this review?
Upload Photo
(only JPEG and PNG files) (optional)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Absolutely the worst shopping experience I have ever had from an online company. I ordered a new graphics card well over £300 and when I got it the fans were faulty. I understand this and these things happen. The real issue came with the returns policy, it took 4 days before they even acknowledged the item and "tested" it. Further to that it was another 3 working days before it was refunded to me. I feel this is completely unacceptable and will be just using Amazon from now on. Complete joke and would warn anyone away from these.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Ordered a Gaming HP Pavilion laptop on the Saturday and received next day on the Sunday. Was kept up to date on delivery progress throughout. Packaged well, delivered on time, and excellent product. Brilliant company that I know I can trust and will certainly use again.
Helpful Report
Posted 1 month ago
The service is incredible and the experience overall is smooth and enjoyable, the option to try out tech in-store is great and the prices are incredible for what you get. The man who served me was very nice and polite.
Helpful Report
Posted 1 month ago
highly disappointing service and awful postal packaging. Was in mid chat with a sales rep named John last week and he eventually left the chat not even asking if I was finished or if he could help with anything else, simply ended chat and was gone. Awful show of care and service. Before he'd gone, I asked him if they would ensure that my laptop purchase would NOT be sent in merely a postal bag, as they had sent me an ASUS back in January 2019 in a postal bag, and it had a lot of issues with it also. He assured me their warehouse do not package laptops like that, but hey!.... what does my laptop arrive in today.... ? A POSTAL BAG!!! and it had stuff jiggling around inside the package! Going back to January 2019... I returned that ASUS I mentioned... and I have just today refused delivery of what might have been a nice Medion Erazer 2060 RTX! Box do not care about protecting their product in transit to their customers and it's no wonder they offer free and easy returns, so they can keep passing off these cheap uncared for laptops to the next unaware customer! I'm fed up with your awful service and lack of product care BOX! DO NOT BUY FROM THEM! It might seem like a good deal but you will get cheap, problematic devices and unsafe postal packaging, and unfriendly service. Plenty of other websites you can get better from. I now have to wait for a refund and will likely not be able get another device in time for Christmas!!
1 Helpful Report
Posted 2 months ago
Not able to honour Black Friday deals because the courier "Lost" the item. I suspect the item was oversold. Now i'm down £50 because Black Friday is over. Awful behaviour
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi, We are very sorry to read of your experience with us at Box.co.uk, Unfortunately occasionally couriers do have issues with items and are lost. Looking in to your order this was the case and we have a parcel claim in process for you order. Again so sorry about this and if we had a replacement black friday stock we would first offered this. As an apology we have sent through a £10 Discount Code for use on any future orders with Box.co.uk
Posted 2 months ago
Purchased desktop would crash with multiple BSODs. Arranged for unit to be sent back for repair. Unit returned supposedly repaired but was in worse state than previous, major chip driver was not installed & the unit did not have required 4k resolution & sound! The unit continued to BSOD. Sent unit back for repair. Informed that unit was not faulty. Sent screen shots of BSOD. Requested after 4 months that a refund be made. No answer. Referred to financial ombudsman. Will not buy from them again.
Helpful Report
Posted 2 months ago
I could have waited 24 hours for the laptop I was waiting for to be delivered from the warehouse, but being impatient I called in on the store to see if there were any in stock. Turns out they had an open boxed product, fully warranted, for less money. So I decided to have that instead. Laptop (HP G7), is faultless. Runs smooth as silk. Service in the store was great.
Helpful Report
Posted 3 months ago
Since October 5, waiting for the order to be delivered on October 8, we have been delayed a few times, hoping that the goods will come. Eventually it was found that the TV was lost. So from them no message, no call, just me and my fiancée had to call, write messages, ask for what I paid. I received a message with the context if we want the TV or money to be returned. We chose the TV because we need it. They decided to return our money yesterday, October 29th. So almost a month without a TV, waiting for the order! Total dissatisfaction!
Helpful Report
Posted 3 months ago
After requesting from them "Price Match" for 6 different items across 5 different retailers, none of the items been able to match price that requested. Another scam site.
Helpful Report
Posted 4 months ago
I was sent a used and not new motherboard - it will take about a week all in to get a refund arranged and has delayed my build - will not buy here again.
Helpful Report
Posted 5 months ago
Horrendous customer services,first things first spent £1850 on the laptop, when the unit arrived it had scratches on the included power supply (bit annoying but only aesthetic so let it slide) then booted up the laptop to find it blacks out every so often when doing anything ( browsing the Web, watching Netflix) and also would straight up restart when trying to run anything through steam, so quite simply requested a return to have fully functioning unit sent as a replacement. , return process easy enough, but over the phone would be told I could be possibly charged for the repair if one is needed, lol that's not an option I'm not paying for you to repair for a device that arrived broken less than 48 hours ago, I then today received an email telling me they tested the device, there is nothing wrong with it but If I wanted to return it they would charge me 19% in "restocking" fees due to the scratch on power supply (which came scratched as stated before) this means because I paid £1850 for a laptop I have to pay £351 to return a device that arrived faulty? All I wanted was for them to send a brand new one that works. I paid £1850 for a broken product and only wanted a replacement. I'm absolutely disgusted and appalled by the customer service of this company and will be taking this further to the financial ombudsman.
Helpful Report
Posted 5 months ago
I ordered an ASUS laptop from box as it had a very competitive price. When I received it unfortunately the hard drive was not working. They arranged for collection and in a few days sent me a new one. I am very impressed.
Helpful Report
Posted 6 months ago
Disgusting company! take your money and dont send goods.
Helpful Report
Posted 7 months ago
bought gaming chair from box the gas lift broke after only one weeks of use they now expect me to take the chair apart and box it up with a box I no longer have also have you ever tried to remove a gas strut from a chair its impossible then to add insult they told me to use a rubber mallet to remove the gas strut a tool I do not own. you should avoid this company at all costs. there customer service is the worst I have come across they will not put them self's out to help you when you have a problem
Helpful Report
Posted 7 months ago
Awful (paid) next day delivery service. I needed a card ASAP and not only this store did not meet its commitment but it did not warn me at any point and made me lose several days waiting for a refund.
Helpful Report
Posted 7 months ago
If anything goes wrong you are completely stuffed. It's almost like they are playing mind games to deliberately wind you up. Bought a 3D printer costing nearly £500. It had a warped bed. Box put me through to their 3D technician. I sent him an email with some photos of the printer. I had put a perspex sheet over the metal print bed held on by paper clips because the nozzle kept scraping it, I did this to protect the printer. As soon as their technician Mark saw this he emailed box to say that I had voided the warranty. I called Box to say that was ridiculous. They then offered to let me speak to their technician at £65 per hour. I said there was no way that I was paying that and had a very rude lady tell me that they were under no obligation to help me as the product was out of warranty. They then called saying that Mark would call me later that day. He did at 6pm. He couldn't wait to get off the phone quickly enough. Must have been two minutes, he said he would call me back the next day. I waited until 11am then called him on the phone no he had called me on the day before. He had a right go at me telling me that I shouldn't have called him on that number and that I should email him. I did asking for him to try and help me on the phone. He wouldn't do it but kept sending me links to you tube videos. When I spent a very frustrating day all day with nothing fixed and asked to speak to him on the phone to help. He replied that he was contacting box returns. That was it. A day totally wasted by Mark who couldn't be bothered to do his job. If you buy from these clowns and anything goes wrong they will look for any excuse to get out of helping you. Then when they are forced to help they will just waste your day. Awful company. P. S. Shirley was nice.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Total scammers - they sell you broken laptops/or at least on their last legs, and offer a very short (illegal) warranty so they can refuse to help when it breaks after a few months. The laptop I bought got a BSOD within about 6 months, and they refused to help. The BSOD was due to the motherboard breaking through overheating. I paid £400 to have a laptop for 5 months. Claimed they had no responsibility to help because of their 6 month warranty, but this is illegal as consumer rights laws say a faulty item can be returned for up to 2 years. It also arrived with the casing broken. I'm still waiting for my £400 back.
Helpful Report
Posted 9 months ago
I am another customer who has been left in the lurch by Box. They sent me an item (Thrustmaster wheel) that had missing parts and when I contacted them they told me I had to contact the manufacturer for the 'replacements'! You can imagine how well that's going...! My purchase was from Box - they have taken my money but taken no responsibility for the supply of the item in good order. Shame on them.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Excellent and were very speedy in sending my Acer Aspire 7 A715-71G-53HF. Their prices were definitely better than other websites as well and their platform is a lot cleaner. Would recommend
Helpful Report
Posted 9 months ago
I was another one that fell into the Ryzen 2700 trap. They had what seemed to be an offer on, it had been on for a number of days and I had ordered it on Friday with a Motherboard and memory. Last night at half 6 I received two emails, one saying my order had been dispatched and another saying my CPU had been cancelled with a £10 voucher code that comes up as invalid when you try to use it. It would have been nice to have been asked if I needed the other goods after cancelling a part of the order. Or they could have offered an alternative. I doubt I will use the company again as their customer service seems to be lacking and also seem to use fake trustpilot reviews.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Box.co.uk is rated 4.44 based on 1,651 reviews