Boots Reviews

3.05 Rating 1,085 Reviews
50 %
of reviewers recommend Boots
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
delivery methods
Postal Service, Courier, Own Driver
average delivery time
Next Day
on-time delivery
Greater than 65%
accurate and undamaged orders
Greater than 72%
Customer Service
communication channels
Email, Telephone, Live Chat
queries resolved in
Under an hour
customer service
2.22 out of 5
Avg Email Response Time
-1 hours
Returns & Refunds
refunds process
Difficult
returns process
Could Be Better
Read Boots Reviews

About Boots:

Buy health and beauty products online from the UKs most popular chemist, Boots. Find pharmacy services, prescriptions, baby, diet, fitness, hair products and perfume. Check out the huge selection of our online products, the number one store the UKs.

Visit Website

Phone:

0845 609 0055

Location:

Boots Customer CarePO Box 5300

Write Your review

Tell us how Boots made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photo to this review?
Upload Photo
(only JPEG and PNG files) (optional)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Absolutely diabolical ordered perfume to store which never arrived ordered a replacement was told at store went to collect wasn't there I was told wait 2 days an they send another replacement what a service
Helpful Report
Posted 1 day ago
I asked about a promotion that I missed by 1 pence, the response was poor. Thank you for contacting us at Boots.com regarding your order. Unfortunately we would be unable to give you the promotion points for this order as it does state in the Terms and Conditions that you will receive £10 worth of points for every £60 spent. I do apologise for any inconvenience caused. My query was the terms and conditions told me after my purchase that I missed the deal. GO TO AMAZON GUYS
Helpful Report
Posted 1 day ago
Used boots online service and twice it showed the order had gone through but they failed to even contact the GP (which is how it works if you order online and if the online service doesn't work what's the point of it?) so I never got my meds. On phone people to be fair were helpful and apologetic, so kudos to them, and after looking into it their end suggested I talk to the people in the store. Went to the store to ask, lady was exteremly rude and dismissive and snapped that I needed to talk to my surgery as it was a fault their end-like I needed that with my anxiety. Went there and they said boots hadn't even sent through the request but this was after the date they gave online for me to go pick the medication up. Once is a a mistake, twice is incompetent and not good enough . I've also sent two emails regarding my missing meds order, and they haven't so far responded to either. Between the pharmastis bad tempered attitude, lack of communication and help (except the telephone team-they were good) and two missed prescriptions.... certainly not trusting them to dispense my meds to me again. I'm ging two stars but they deserve none, the only thing that dragged it up to two stars for me are for the telephone support team who at least did try to help and remained professional and courteous, unlike the pharmastist in store.
Helpful Report
Posted 1 day ago
Really loved boots before now. I placed an order online and changed the delivery address to my current address (the default one was my university address from years ago). The day after I checked the order confirmation email and realised that the address had not changed. I went through the order process again and the same thing happened (the address reverted back after payment details were put in) even though I had changed the address beforehand. I called their customer service to change the delivery address and they said that they cannot do this, that they have no control over the orders after they have been placed. I then asked to cancel the order and stated that I have a right to cancel until 14 days from the day I receive the goods. She said that they cannot do this for the same reason and kept referring to their policies to justify herself. I do not understand how such a big company can have such stringent policies in place and how their customer service team or anyone in the business have literally zero control over anything. I do not understand why they have a contact number for online orders which have been placed if they literally cannot do anything to help. Really stupid policies and the staff/customer services are useless. I've never heard of a company where you cannot cancel your order or change your delivery address before the order has been shipped. From the moment you place the order everything is out of their control.
1 Helpful Report
Posted 1 week ago
Bad online customer service non existant
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Absolutely hopeless! Customer service hopeless too! Delivery arrived today and alot my items ruined by opened lids on shower gels. I contacted customer services and they said bring it into store for return. If I could get into store I wouldn't have used the online service and had it delivered to my home address.
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Awful customer service
1 Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Useless!!!?
1 Helpful Report
Posted 2 weeks ago
If I can give zero I would. I was checking everyday when I can book for a collection on heathrow departure and everyday the date we are leaving is still unavailable and today I checked and the date we are flying is no longer available. Phoned customer service and they said they cannot do anything about it. Useless piece of ***ts!!!!
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Nothing wrong with Boots, always pleased with the service I get, but what a dreadful Christmas advertisement on TV, the worst Boots have ever done. Puts me off buying rather than encouraging. I think I would dismiss your advertisement agency.
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
leftdoctors precription 8 items into boots antrim n ireland on thursday morning said i would collect fridaylunch time scrip was not ready she said seretide 100 and motelukast 10mg not in stock i asked why as scrip was left in thursday morning,got no real answer took scrip to another chemist received items,will never use boots again hopeless
1 Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Went to your Boots store at Silverlink, North Tyneside Branch to buy over the counter pain relief. The lady behind the counter questioned why I would want to buy the product. After explaining my reason became argumentative and clearly stated that she doubted my reason and was mot happy to sell them to me. It took the pharmacist who clearly saw what was happening to come over, listened to my reason for purchase (while she was still not wanting to sell them to me) to tell her to sell them to me as it was a genuine reason! This lady was not happy! even after walking away from the counter she then started to call me to the pharmacist and I heard EVERYTHING!!!!!!! Made to feel like a drug addict begging for drugs by this member of staff who should be forced into a customer relation course ASAP!!!!! Would NOT use this branch AGAIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 Helpful Report
Posted 2 weeks ago
BOOTS APP!! VERY DISAPPOINTING AND USELESS !! I made an order online for a next day collection in store which was supposed to arrive the next day (as I needed the item for a wedding )........ 3 days later, I am still waiting. Not a single email from the company to update or apologise for the delay! The most annoying part is Using the USELESS APP! I spent almost 3 hours trying to create an order where it’s a nightmare trying to update quantity in shopping cart or proceed to check out! The APP Constantly throws out my password and I had to close the app many times to START ALL OVER again. Very frustrating and a SHAME BOOTS!!! The worst APP/ online shopping system I've ever used. The worst part is, it’s been the same for years and the company is unbothered!!
1 Helpful Report
Posted 3 weeks ago
BOOTS APP!! VERY DISAPPOINTING AND USELESS !! I made an order online for a next day collection in store which was supposed to arrive the next day (as I needed the item for a wedding )........ 3 days later, I am still waiting. Not a single email from the company to update or apologise for the delay! The most annoying part is Using the USELESS APP! I spent almost 3 hours trying to create an order where it’s a nightmare trying to update quantity in shopping cart or proceed to check out! The APP Constantly throws out my password and I had to close the app many times to START ALL OVER again. Very frustrating and a SHAME BOOTS!!! The worst APP/ online shopping system I've ever used. The worst part is, it’s been the same for years and the company is unbothered!!
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Very poor customer service at the Teesside store pharmacy. Couldn’t fill a prescription and simply handed is back, none in stock, no can do! No help or advice pretty much just go away.
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
I as a customer once witnessed how apparently the store manager ‘Peter’ from the Kingston upon Thames union street boots store was very rude to another customer even though the customer didn’t do anything wrong as I overheard the whole conversation. The store managers behaviour was very unprofessional and made even me uncomfortable and I bet the affected customer was feeling even more uncomfortable and dreaded to be put in such situation. ( I am not going into detail as to what he said to the customer, I am just leaving it at being rude towards a paying customer)
1 Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Failed to order my prescription again, then managed to order me the wrong item, leaving me without any medication for 4 days probably. Changed to an online pharmacy
2 Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Ordered some items online, waited 7 days when it should have been ready in 3 days and heard nothing, contacted them again asking where it was only to be told the package was at the shop ready to collect but they had failed to log it in so I wasn't informed it was ready. Went to collect, waited ages as it wasn't in their system eventually got it, got home only to find an item missing, contacted them and all they would do is refund the amount for the missing item within 14 days, no offer of compensation for their dreadful customer service and no offer of the item being sent to me, absolutely apalling !
2 Helpful Report
Posted 4 weeks ago
The worst customer service! Been to Boots twice in the space of 2 weeks and I'm actually outraged by one particular sales assistant. On my first visit she told me that I couldn't pay with my boots points (£63) because she said: "I'm a bit lazy today"...!? On my second visit this morning, the very same lady shouted at me that she wasn't serving any more customers.. she actually triggered my anxiety at that moment.. I mean, no wonder why people prefer to shop online. Perhaps Boots needs to invest in little plaques informing customers that the tile is closed.. before getting abused by angry and not trained assistant
Helpful Report
Posted 1 month ago
I've booked an appointment for seasonal flu vaccination over a week in advance and they've cancelled a day before the appointment. Exactly the same has happened last year. I have arranged to leave work early and my partner is returning early from a trip for the appointment. Don't book your Flu jab appointment with Boots.
1 Helpful Report
Posted 1 month ago
Boots is rated 3.05 based on 1,085 reviews