1st CENTRAL Reviews

4.1 Rating 4,961 Reviews
78 %
of reviewers recommend 1st CENTRAL
4.1
Based on 4,961 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver, Postal Service
On-time Delivery
99%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.1 out of 5

Write Your review

Tell us how 1st CENTRAL made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
ABSOLUTELY APPALLING ONCE IT GOT PAST THE TAKING MY MONEY STAGE. TOOK 3 YEARS TO SETTLE A CLAIM AS CLAIM HANDLERS ARE LAZY AND INCOMPETENT
Helpful Report
Posted 17 hours ago
Hi Luana, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear on this occasion your experience with us hasn’t been as positive as we’d hoped it would be. Unfortunately, some claims can take longer than others. It depends on the circumstances of the claim, as well as any third party involved. if there's anything you'd like us to look into. Please contact us on customer.relations@1stcentral.co.uk with your policy number and a summary of your experience similar to your review and we will look into it. Ashley
Posted 15 hours ago
Bought my car insurance using Compare the Market, 1st Central were the cheapest. Easy sign up!
Helpful Report
Posted 19 hours ago
Hello, Thanks so much for your fantastic feedback. We work hard to make things as easy as possible for our customers, so they can get on with what matters. Thanks for choosing 1st CENTRAL. Ashley
Posted 16 hours ago
Great until there is an issue, at times where most peoples finances aren’t great does this company feel it’s acceptable to charge a £15 late payment fee when I want to pay today 25th may by payment is due 25th may I can understand if I didn’t want to pay and just missed it, but not when I’m here stressed out wanting to pay I’m on maternity times are hard as it is! Had card issues and issued a new one and want to use that why can’t you just help people. There is no need for any of this hassle. Spent all day trying to pay trying to speak to someone and Nicky most unhelpful advisor as iv had issues with them before, everyone is struggling financially no other companies charge this unless the day has passed and a late fee occurs but I’m here trying to pay and they don’t care, they don’t care I have a family to feed I literally only have my insurance money available in my bank right now. I’m shocked I really can’t believe this awful company please they may be the cheapest but go for a more reputable understanding company because imagine what making a claim would be like I would dread to think.
Helpful Report
Posted 1 day ago
Hi Tara, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear on this occasion your experience with us hasn’t been as positive as we’d hoped it would be. We would like to look into this further for you to help resolve this, please send an email to customer.relations@1stcentral.co.uk with your policy number a summary of your experience similar to your review and we will look into it. Ashley
Posted 18 hours ago
Hi, it is very easy to work with you I am very satisfied
Helpful Report
Posted 2 days ago
Hi Dumitru, Thank you for your great feedback! We always aim to make things as simple as possible for our customers and we're glad your experience was hassle-free :). Ashley
Posted 1 day ago
Terrible customer service. Very unhelpful. Won’t be using these people again and wouldn’t recommend anyone else.
Helpful Report
Posted 2 days ago
Hi Mark, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear on this occasion your experience with us hasn’t been as positive as we’d hoped it would be. We’ll use your comments to help improve our service and training for our agents. Ashley
Posted 2 days ago
Had an email to review some details, Had my policy out for over a month now,I went through confused.com for the quote originally. I was asked how many years i had been driving for, I put 4 because 3 years and 8 months was closer to 4 then it was 3, Anyhow that was wrong and because i overshot it by there customer advisors advice i should of put 3 years. They're cancelling a policy because i put 4 years and not 3 but i put 4 to include the months, Either way it was wrong, Customer advisor said policy wouldn't of got cancelled if i chose the 3 years but either way the date wouldn't of matched my drivers licence. PS no month option was available for me to input my information of months when i was purchasing through confused.com. Colleague on the 10th of may confirmed my details and said yeah that's fine your occupation is what you said, Today i get told it's not and completely different however my job hasn't changed. Now wants £209 off me for amendments of occupation and because of how long i held licence for or a £80 fee for cancellation when i've not done anything wrong my end. Colleague at 1stcentral even said that it wouldn't of got cancelled if i chose 3 years but either way by the email i recieved and how they're trying to cancel it, It would of still been the wrong dates..... Anyway SHAMBOLIC on them, Questioned twice about occupation and then again today. BY THE WAY, i've had the policy out for over a month and they only just spotted a mistake in the system but gave me no time to sort it.
Helpful Report
Posted 3 days ago
Hi Katy, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear on this occasion your experience with us hasn’t been as positive as we’d hoped it would be. I can see this has been sent to our customer relations team. I'll pass your review on to the team to update your file. Please see this FAQ for our complaints procedure -https://help.1stcentralinsurance.com/kb/FAQ/content/PROD-6082/How-do-I-complain-about-my-car-insurance. Ashley
Posted 2 days ago
Good price👍
Helpful Report
Posted 3 days ago
Hello, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 2 days ago
Hassle free online,clear, straight forward site, easy to navigate. I only hope it's as easy if make a claim! Recommended. Steve in Felixstowe
Helpful Report
Posted 3 days ago
Hello, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 2 days ago
Very easy to access, best price on the market.
Helpful Report
Posted 3 days ago
Hello, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 2 days ago
This is the most shocking customer experience I have ever received. I cancelled my policy and was due a £75 refund. I was not able to do this online as the bank details they held were out of date. I called and webchatted at the same time to explain this (I wasn't sure which one I would get through first!). I was told both on the phone and by web chat that their accounts team would call within so many days to take my new bank details to issue the refund to. This never occured. I received an email to say I will be sent a £25 refund to the card on file. I replied to explain I am due £75, and as I had said on the phone/web chat and that the bank details they hold are out of date. The response was that I am due £75 and they will refund it to my bank details on file. I replied again. I received an email today to say that the refund already was sent to my old account and they can do nothing more. I have tried to get through to their complaints team today. It's easier to get through a prison barricade. I was told eventually, after explaining the whole situation that 'the money has been refunded to the account on file and it takes 10 days'. When I said that I was frustrated at their lack of ability and understanding of the situation, they put the phone down one me. Seriously awful customer service. Typical computer says no behaviour. Please, please do not use this firm. I mean, how difficult is it to issue a refund to new card details?
Helpful Report
Posted 3 days ago
Thank you for your feedback, we're really sorry to hear about the experience you've had with cancelling your policy and receiving your refund. We've reached out to you to obtain some more information from you, so we can look into this further. Dan
Posted 3 days ago
I received my renewal quote, it was a lot lower than expected which was great, I'd just moved house and was messaging them on their live chat, both to change the address and ask what the monthly payments would be for my renewal as the one I'd received though my email was the yearly payment. I changed the address no problem and then asked for the monthly payments for my renewal, baring in mind my new house is a 2 minute drive away from my last one, on a safer more out of the way street, my renewal price has gone from £664.52 to £1184.64. This is atrocious, I understand the system is going to calculate this all but a £520.22 increase for a street 2 minutes up the road from my last house is abominable. It very much seems as if the company is using the change of address, even for exceptionally small distances i.e 2 minutes, to drag the prices up.
Helpful Report
Posted 5 days ago
Hi Kane, Thank you for your feedback. We're sorry to hear about the experience you've had with your renewal and updating your address. Unfortunately, information changing on your policy can result in the price changing. We're sorry this has resulted in us not being competitive on your renewal this year, we'll use this feedback to improve our service. Dan
Posted 3 days ago
Eseay hassle free way to insure your car, thanks Dave.
Helpful Report
Posted 6 days ago
Hello, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 2 days ago
Very quick and easy process. So much cheaper than my current insurer that I cancelled and swapped mid term. Even with cancellation fee and adding on full RAC cover, I still saved over £200.
Helpful Report
Posted 6 days ago
Hello, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 2 days ago
Excellent service and communication
Helpful Report
Posted 6 days ago
Hello, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 2 days ago
So quick and easy
Helpful Report
Posted 6 days ago
Hello, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 2 days ago
Fast and clear
Helpful Report
Posted 6 days ago
Hello, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 2 days ago
This is one of the worst insurance companies I have ever tried to use: I took out this insurance in March 2022, knowing it was one of the cheapest. After 20 days, I get an email to review all my details and after 10 days I get an adjusted amount of + £911 (a barbarity). Adding up what I paid + new adjustment after 30 days, the value was more expensive than other companies year market renowned, so I decide to cancel and paid in cancellations £220, another barbarity. This is one of the worst insurance companies I have ever tried to use, pay attention.
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi NM, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience with us. Unfortunately, all details on the policy impact the price of the policy we offer, if details are found to be incorrect we need to update them and this can impact the price of the policy. We would like to look into this further for you, please give us a call on 0333 043 2095. We’re here to help from Mon-Fri: 8am to 8pm, Sat: 9am to 5pm, Sun: 10am to 2pm. Ashley
Posted 6 days ago
Very good
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi Angelo, Thank you for your review and for choosing 1st CENTRAL this year for your car insurance. Ashley
Posted 6 days ago
Straight forward good service. Good set out. Easy to answer questions. All the cover I needed AT A GREAT PRICE. £110 CHEAPER. than previous firm. +added my partner too. Very pleased. 😁
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi Diane, Thank you for your great feedback. We always look to offer the best service to our customers 😊. Ashley
Posted 1 week ago
Happy so far but I am a very new customer.
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi Rachel, Thank you for your review and welcome to 1st CENTRAL 😊. Ashley
Posted 1 week ago
1st CENTRAL is rated 4.06 based on 4,961 reviews